תנאי קבלה כלל אוניברסיטאיים לתואר ראשון

תעודת בגרות

או תעודה שוות ערך לה, כגון תעודת מכינה של אוניברסיטת חיפה או מכינה מאוניברסיטה אחרת או בגרות מוכרת מחו"ל או תעודת הנדסאי או אפשרויות נוספות לבדיקה (ניתן לפנות ולהגיש מסמכים אל מחלקת הרשמה וקבלה)

רמת אנגלית

כל הסטודנטים מחויבים בבחינת סיווג באנגלית (פסיכומטרי/אמיר"ם/אמירנט/מבחני SAT ,TOFEL ו-IELTS) כחלק מתנאי הקבלה לאוניברסיטה. רמת האנגלית המינימלית הנדרשת ללימודי תואר ראשון הינה טרום בסיסי (ציון 50-84), מועמדים שיתקבלו ברמת "טרום בסיסי" יהיו במעמד "על תנאי" ויהיה עליהם לעמוד בתנאים כמצויין בהודעת הקבלה. מומלץ לבדוק את דרישת האנגלית של החוגים אליהם נרשמת, בפירוט אפשרויות הקבלה לחוגישנם חוגים שדורשים רמה גבוהה יותר.

רמת עברית

מועמדים אשר שפת ההוראה בבית ספרם לא הייתה עברית חייבים לעמוד בדרישות האוניברסיטאיות לרמת עברית. רמת העברית הנדרשת לקבלת פטור ולקבלה ללימודי תואר ראשון היא ציון 120 ומעלה בבחינת יע"ל/יעלנט/מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית. פטורים מחובה זו מועמדים אשר נבחנו במבחן הפסיכומטרי בשפה העברית שעל פיו התקבלו ללימודים או בעלי דיפלומה של הנדסאי שעמדו בבחינת רישוי ממשלתית בשפה העברית ולימודיהם בבית הספר להנדסאים היו בעברית.

רמת העברית המינימלית הנדרשת ללימודי תואר ראשון היא ציון 90-119 בבחינת יע"ל/יעלנט/מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית. מועמדים שיתקבלו עם ציונים אלו יהיו במעמד "על תנאי" ויהיה עליהם לעמוד בתנאים כמצויין בהודעת הקבלה (ללא צורך בבקשה מיוחדת, בכפוף לאישור החוג). מועמדים שציון העברית שלהם הוא 99 ומטה, מחויבים בקורס "עברית באקדמיה". מומלץ לבדוק את דרישת העברית של החוגים אליהם נרשמת, בפירוט דרישות הקבלה החוגיות. ישנם חוגים שדורשים רמה גבוהה יותר.

*תנאי קבלה נוספים מפורטים באפשרויות הקבלה של כל חוג. יתכן ויחולו שינויים בתנאי הקבלה, מידע יתעדכן בהקדם האפשרי.

**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.