לימודי תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בהיסטוריה של עם ישראל | סטטוס הרשמה: ההרשמה פתוחה | אתר החוג

מדינת ישראל המודרנית נחשבת למדינה צעירה, אבל עם ישראל נחשב לאחד העתיקים בהיסטוריה האנושית.

הסיפור הישראלי נמתח אחורה לאורך אלפי שנים, אפשר למצוא בו אמונה, חוסן, עמידות ומורשת חברתית שהניחה יסודות לתרבות האנושית מסביב לעולם.

מהסיפורים המקראיים של אבות האומה, דרך הקמת ממלכת יהודה וישראל, הכיבושים והגלויות, התפוצה והציונות ועד להקמת מדינת ישראל של היום – החוג לתולדות ישראל הוא פסיפס מרתק שאמנם עוסק בעבר, אבל ממשיך לעצב את הנרטיב גם כיום.

יש כאן שילוב ייחודי שמציע לך תוכניות גמישות, מגוונות וחדשניות, המתמקדות בהיסטוריה ובמחשבה היהודית, מאז תקופת המקרא ועד ימינו.

דרך לימוד ההיסטוריה של עם ישראל, נכיר את התרבות האנושית, של העמים שישבו כאן לידנו בקרבת מקום, ובעיקר כיצד היהודים תרמו להם תרבותית, חברתית ודתית.

ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך 

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג'ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א'.

תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>

לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א')

תואר ראשון בחוגי היסטוריה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב')

תואר ראשון בחוגי היסטוריה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 76 ומעלה.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. במהלך הלימודים תלמדו שפה זרה על-פי דרישות תקופת התמחות.

מסלול ב' עם בחינת גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. במהלך הלימודים יתמחו הסטודנטים בתקופה היסטורית אחת או שתיים. בסיום הלימודים לאחר הגשת כל העבודות וקבלת כל הציונים, ישנה בחינת גמר מסכמת.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל
תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל – תולדות יהודי פולין ומזרח אירופה
תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל – תרבות ישראל – ספרות, מחשבה והיסטוריה

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים בעולמות התרבות והמורשת היהודית. תוכלו להוביל בפרשנות ההיסטוריה היהודית, לספק ניתוח מעמיק וממוקד של אירועים והתפתחויות משמעותיות בבתי ההוצאה לאור, במדיה ובמוזיאונים יהודיים. תפקידים בעריכה, כתיבה, אוצרות וקישור תרבות ממתינים לכם.

בארגונים יהודיים ומרכזי תרבות, יכולתכם לנתח ולהציג נרטיבים היסטוריים מגוונים של העם היהודי תשמש כמנוע לשיח פלורליסטי וחתרני לגבי זהויות יהודיות, מורשות ומורכבות הקיום היהודי. תפקידים בהנהגה קהילתית, שימור מורשת ועיצוב זהות ממתינים לכם. עם הידע הנרחב והכלים האנליטיים שתרכשו, תוכלו להיות כוח מרכזי בעיצוב ההבנה לגבי האירועים ההיסטוריים המעצבים את זהותו ומורשתו של העם היהודי, לחולל שינוי פרדיגמטי בדרך שבה אנו תופסים את העבר היהודי ולעורר שיח נוקב ורלוונטי לגבי המסע ההיסטורי של עמנו.