לימודי תואר שני במדעי הלמידה וההוראה

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A במדעי הלמידה וההוראה | סטטוס הרשמה: ההרשמה פתוחה | אתר החוג
 

אחרי שלמדנו כיצד ללמד, קלטנו כמה המרחב הדיגיטלי מאפשר לנו ליצור קסמים בתוכניות הוראה ואיך להטמיע אותן נכון – הגיע הזמן לחפור קצת יותר עמוק.

החוג ללימודי תואר שני במדעי הלמידה וההוראה ייקח אותך למסע להרחבת הידע המחקרי והמעשי על למידה והוראה, העמקה בסוגיות חינוך רלוונטיות על סדר היום הציבורי והכי חשוב – עתיד עולם החינוך.

למרות שאנחנו לומדים על למידה, אנחנו משאירים מרחב גדול מאד גם לעשייה: עם עיסוק מעשי בהיבטים שונים של סביבות למידה טכנולוגיות, פדגוגיה עם ראייה עתידית, למידה פרופסיונאלית, תכנון לימודים, פיתוח פדגוגי של מערכות חינוך, פילוסופיה של החינוך, הוראת תחום הדעת ועוד.

הבוגרים שלנו מקדמים מחקר חדשני על למידה והוראה, מובילים את העשייה החינוכית בתחומים רבים ויוצאים מכאן עם סל כלים אופטימלי ליציאה לדרך במסגרות חינוכיות פורמאליות ובלתי פורמאליות.

ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך 

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג'ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א'.

תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>

לקבלה למסלולים עם תזה וללא תזה (מסלולים א' ו-ב')

תואר ראשון בחינוך ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.

 מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
אישור זכאות לתואר ראשון

∙ קורות חיים מקוצרים
∙ מילוי נספח מס' 7 – יש למלאו בקפידה

דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי או קבוצתי, בהתאם להתמחות המבוקשת
∙ קבלה למסלול האישי מותנית בממוצע של 90 ומעלה בלימודי התואר הראשון + ציון 80 ומעלה בבחינה באנגלית + הסכמת מנחה. 
∙ קבלה למסלול המואץ מותנית בציון של 90 ומעלה בעבודת הסמינריון בשנה ב' של התואר הראשון + ממוצע של 90 ומעלה בכלל הקורסים + 2 המלצות מהצוות האקדמי.
∙ העברת העתקי תעודה וגליון הציונים של התואר הראשון אל מזכירות החוג בזמן המועמדות והעברת תעודה וגליון מקוריים אל מזכירות הרשמה של התארים המתקדמים בזמן המועמדות או הקבלה.
*לתנאי קבלה נוספים עבור תוכניות התמחות

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג גיליון ציונים וממוצע (סופי או זמני). בנוסף, יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.

**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה):
∙ מסלול רגיל: היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. מסלול זה כולל לימוד קורסים והגשת עבודת גמר מחקרית (תזה). המסלול כולל ארבעה סמסטרים בהיקף של 32 שש″ס בכל התוכניות + 4 שש″ס לעבודת התזה. 

∙ מסלול אישי:  היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. מטרתו של המסלול היא לאפשר לסטודנטים ללמוד תחום מרכזי אחד, שבו הם מעוניינים להתמחות, ושאיננו בהכרח מוגבל לתוכנית לימודים של התמחות מסוימת בחוג למדעי הלמידה וההוראה. במסלול זה הסטודנטים מחויבים במכסת שעות לימוד בהיקף של 32 שש″ס, ובכתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה). תוכנית הלימודים תיבנה ע״י מנחה עבודת הגמר ותקבל את אישור יו״ר הועדה לתואר שני של החוג למדעי הלמידה וההוראה והדיקן ללימודים מתקדמים. לצורך זה על המועמדים לחפש מנחה מטעם החוג למדעי הלמידה וההוראה, שילווה תכנית אישית זו.
∙ מסלול מואץ: במסלול זה נדרשים הסטודנטים לכתוב עבודת גמר מחקרית. מטרת המסלול היא לאפשר לסטודנטים מצטיינים ללמוד בשנה ג' של התואר הראשון עד 12 שש″ס מקורסי מסלול הלימודים של התואר השני המבוקש. בשנה העוקבת, לאחר תהליך קבלה מלא, ישלימו הסטודנטים את יתרת חובות הלימודים לתואר השני. כך מתאפשר לסיים תואר ראשון ושני בחמש שנים.

 מסלול ב' עם פרויקט גמר (ללא תזה):
∙ מסלול רגיל: היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. מסלול זה כולל לימוד קורסים, הגשת שתי עבודות סמינריוניות וכתיבת פרויקט גמר (בהתאם לדרישות התוכנית הספציפית). במסגרת מסלול זה יש ללמוד ארבעה סמסטרים בכל התוכניות.

∙ מסלול מואץ: במסלול זה נדרשים הסטודנטים לכתוב פרויקט גמר. מטרת המסלול היא לאפשר לסטודנטים מצטיינים ללמוד בשנה ג' של התואר הראשון עד 12 שש″ס מקורסי מסלול הלימודים של התואר השני המבוקש. בשנה העוקבת, לאחר תהליך קבלה מלא, ישלימו הסטודנטים את יתרת חובות הלימודים לתואר השני. כך מתאפשר לסיים תואר ראשון ושני בארבע שנים.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני במדעי הלמידה וההוראה – התמחות בפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך (אפשרות גם ללימודים חד-שנתיים עם פרוייקט גמר)
תואר שני בחקר החינוך האלטרנטיבי
תואר שני בחקר החינוך האלטרנטיבי עם התמחות בלמידה, מוח וחינוך
תואר שני בטכנולוגיות בחינוך (אפשרות גם ללימודים חד-שנתיים עם פרוייקט גמר)
תואר שני בטכנולוגיות בחינוך עם התמחות ביזמות וחדשנות
תואר ראשון במדעי הלמידה וההוראה

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים במגוון רחב של מסגרות חינוכיות וארגונים. תוכלו להשתלב כמורים ומורות מובילים בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, תוך יישום שיטות הוראה חדשניות ומבוססות מחקר. רבים מבוגרינו מתקדמים לתפקידי ניהול ופיתוח: ריכוז תחומי דעת, הדרכה פדגוגית, או פיתוח תוכניות לימודים המשלבות טכנולוגיות מתקדמות.

אחרים בוחרים במסלול של ייעוץ חינוכי ומתמחים בליווי תלמידים והנחיית צוותי הוראה. בוגרינו משתלבים גם בתפקידי מפתח במשרד החינוך, מובילים רפורמות ומדיניות חינוכית ברמה הארצית. חלק ממשיכים לאקדמיה ככמרצים ומרצות במכללות ובאוניברסיטאות, התורמים לקידום הידע בתחום החינוך והלמידה.

מוסמכי התוכנית לחקר החינוך האלטרנטיבי מהווים את חוד החנית בהובלת חינוך אלטרנטיבי במערכות חינוכיות, קהילתיות, ארגוניות או ממשלתיות, או מעורבים במחקרים חדשניים ופורצי דרך.
מוסמכי ההתמחות במוח למידה וחינוך תורמים לפיתוח תכניות מבוססות ראיות לשיפור איכות החינוך וההוראה.
מוסמכי התוכנית לטכנולוגיות בחינוך משתלבים בקריירה אקדמית, הוראה במוסדות שונים, הנחיה וריכוז בתחום טכנולוגיות חינוכיות, ועבודה במחלקות הדרכה של ארגונים. הם עוסקים גם בפיתוח תוכנות חינוכיות, עיצוב סביבות למידה מתוקשבות, וייעוץ לקובעי מדיניות.
מוסמכי ההתמחות בפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך משתלבים במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות בתחומי הפיתוח של תוכן פדגוגי.

הכשרתכם המקיפה תאפשר לכם להוביל שינוי משמעותי במערכת החינוך ולהשפיע על עיצוב דור העתיד.