לימודי תואר שני בנוירוביולוגיה

משך הלימודים: שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.Sc בנוירוביולוגיה | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

לרתום את הידע כדי להביא הקלה – בחוג לנוירוביולוגיה

למה יש דברים שאנחנו זוכרים, ואחרים לא? האם המוח יודע להבדיל בין המודע לתת מודע? וכיצד אפשר לרתום מנגנונים נוירוביולגיים, לטובת התערבויות, טיפול ותמיכה בהפרעות נפשיות?

החוג לנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה חוקר את הממשק המהפנט בין ביולוגיה למורכבות המוח האנושי, צולל לעומקם של הקשרים העצביים ומציע תובנות מרתקות על בריאות המוח.

בליבת הלימודים נמצאים הנוירונים – אבני הבניין של מערכת העצבים. במהלך הלימודים ייחקרו הקשרים הסינפטיים המרכיבים את רשתות הנוירונים הסבוכות, כדי להבין בין היתר, כיצד אנחנו מעבדים מידע, מקבלים החלטות ומתקשרים עם העולם.

החוג סוקר גם את מבנה מוח, עם דגש על אנטומיה ופיזיולוגיה, והדרך בה הן שולטות על התפיסה החושית, התנועות והרגשות.

עוד במהלך התואר יילמדו הפרעות נוירולוגיות, מחלות כמו אלצהיימר, אפילפסיה ופרקינסון והאלסטיות המדהימה של המוח, על היכולת שלו להסתגל ולהתאושש מפציעות ומטראומה.

מה יש כאן בשבילך?

החוג לנוירוביולוגיה מכשיר חוקרים להבין את הקשר בין התנהגות לקוגניציה, ולפענח את מנגנוני הפעולה של המוח, כדי ליצור טכניקות התערבות וטיפול יעילות למגוון רחב של מחלות והפרעות.

מלגות הניתנות על ידי הפקולטה למדעי הטבע בשנתיים הראשונות של התואר (בלבד):
סבסוד שכר הלימוד בשיעור של 75%.
מלגת מחיה של מינימום 3,000 ₪ לחודש. 

מלגה ייעודית מטעם החוג לנוירוביולוגיה למועמדים ומועמדות מהמגזר הערבי:
בכל שנה, החוג בוחר 2 מועמדים או מועמדות, שהתקבלו ללימודי תואר שני בחוג והחלו לימודיהם.
המלגה מוענקת על בסיס הצטיינות בתואר הראשון.
כ- 2,000 ₪ לחודש, למשך 10 חודשים, במהלך השנה הראשונה והשנייה של התואר.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה:

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים, גם היא בסך 2,000$ לשנה

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

  1. לתוכנית יתקבלו בוגרי תואר ראשון בביולוגיה, מדעי הרפואה, פסיכולוגיה או תחומים קרובים במדעי החיים ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחוץ לארץ.
  2. ציון סופי משוקלל לפחות 80 בכל אחד מהחוגים הנלמדים לתואר ראשון.
  3. ראיון אישי בפני ועדת הקבלה החוגית.
  4. במידת הצורך ועדת הקבלה תקבע את תוכניות ההשלמה לכל סטודנט בהתאם לרקע האקדמי שלו. סיום לימודי ההשלמה הוא תנאי להמשך הלימודים בחוג.
  5. מועמד בעל תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי האוניברסיטה כתנאי לקבלתו ללימודים.
  6. מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו״ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה־ GREאו בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון. לפרטים נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים

הלימודים בתוכנית לתואר שני (M.Sc.) בנוירוביולוגיה הם במסלול תזה בלבד, הכולל עבודה מחקרית ניסויית וכתיבת עבודת התיזה, בהיקף כולל של 36 שש"ס.
משך הלימודים (כולל הגשת עבודת התיזה) הוא שנתיים. התוכנית הינה מרוכזת ודורשת השקעת זמן ומאמץ אינטלקטואלי אינטנסיבי. תלמידי החוג נדרשים למצוא מנחה ולסיים את הצעת התזה עד סוף סמסטר ב׳ בשנת הלימודים הראשונה.

תוכנית הלימודים כוללת:

  • קורסי חובה המשותפים לכל תלמידי התוכנית בהיקף של עד 18 שעות שבועיות סמסטריאליות.
  • השתתפות פעילה בסמינריון מחלקתי הכולל הרצאה על עבודת המחקר.
  • קורסי בחירה/התמחות בהיקף של לפחות 12 שעות שבועיות סמסטריאליות בהם ישתתפו כל הסטודנטים בהתייעצות עם המנחים שלהם לעבודת התזה.
  • ביצוע עבודת התזה שתוגש כחיבור וכהרצאה, בהיקף של עד 10 שעות שבועיות סמסטריאליות.
  • השתלמות עזר חובה – ״בטיחות במעבדה״ – ההשתלמות תינתן במהלך הסמסטר הראשון ללימודים ללא זיכוי שעות.
  • השתלמות עזר חובה – ״הסמכה לסטודנטים למחקר בבעלי חיים״ – ההשתלמות תינתן במהלך הסמסטר הראשון ללימודים ללא זיכוי שעות.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך בחוג:
תואר שני בנוירוביולוגיה- התמחות בביואינפורמטיקה
תואר שני בנוירוביולוגיה- התמחות בנוירוביולוגיה יישומית

כשתסיימו את התואר השני בנוירוביולוגיה, תוכלו להשתלב, כמו בוגרים אחרים של החוג, בתפקידים מגוונים ומרתקים. למשל,  תוכלו לעבוד כחוקרים ומומחים במכוני מחקר אקדמיים ותעשייתיים. בתחום הפארמה והביוטכנולוגיה, תוכלו להשתלב כמדענים ומפתחים של תרופות וטיפולים נוירולוגיים בחברות תרופות מובילות; במרכזים רפואיים ובתי חולים, תשמשו כמומחי נוירוביולוגיה קלינית, יועצים רפואיים למחלות מוחיות והפרעות עצביות; בתחום הטכנולוגיה והמוצרים הנוירולוגיים, תהיו מבוקשים כמפתחי ממשקי מוח-מכונה, ציוד רפואי ואביזרי עזר לנזקקים;  במכוני המחקר הממשלתיים, תמלאו תפקידים של מנתחי מדיניות וקובעי קווים מנחים בתחומים הנוגעים למוח ולמערכת העצבים; בגופי בריאות גלובליים כארגון הבריאות העולמי, תוכלו לשמש כמומחים, יועצים ועובדי שטח; בזירת החינוך, תוכלו להשתלב כמרצים ומרצות באוניברסיטאות ומכללות, ולהיות אלו המכשירים את הדור הבא של חוקרי המוח.