לימודי תואר שני בתולדות האמנות

 
משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בתולדות האמנות | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג


האם היצירה במציאות מדומה, בינה מלאכותית ואמנות דיגיטלית, תהרוג את היצירה המסורתית? כיצד אמנות ופסיכולוגיה הולכות יד ביד, ואלו תובנות אפשר להסיק מהיצירה על עולמו הרגשי של האמן? איזה תפקיד ממלאת האמנות הציבורית על הלך הרוח של הציבור?

כאן נפגשים בכל יום אמנים ואנשי אקדמיה, מחקר ותרבות, כדי להבין לעומק את התרבות של האמנות והשפעתה על החיים של כולנו.

בין נושאי הלימוד העיקריים אפשר למצוא את אמנות המערב ואמנות המזרח (והמתח ביניהם); ניתוח מעמיק של יצירות אמנות ידועות וידועות פחות; הבנת אירועים היסטוריים והשפעתם והרבה הרבה פרשנות אישית, ראש פתוח ויצירתיות חסרת גבולות.

אז מה יש כאן בשבילך?

החוג מציע כלים לפיתוח כושר הבחנה חזותי והרגלי חשיבה ביקורתית, בתוכנית ייעודית לאנשים עובדים שמאפשרת גמישות וניהול חיי עבודה לצד לימודים.

סגל המרצים מונה את אנשי האקדמיה הטובים בישראל, המלווה את הסטודנטים צעד אחר צעד, להבנה עמוקה ורחבה של עולמות האמנות, התרבות המולידה אותם וכיצד כל זה משפיע על תהליכים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגרי תואר ראשון בהיסטוריה או תחום אחר קרוב ממוצע ציונים 80 
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

לימודים לתואר שני בתולדות האמנות
תוכנית ללימודי תואר שני עם התמחות בלימודי אוצרות

מסלול א': כולל כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה).
מסלול ב': כולל בחינת גמר בתום שנתיים של לימודים, ללא כתיבת עבודת גמר מחקרית.

עם סיום לימודיכם, תצעדו בדרכם של בוגרינו אל עבר תפקידים מרכזיים בעולם התרבות והאמנות: חלקכם יובילו כאוצרים ומנהלים בגלריות, מוזיאונים ובתי מכירות פומביות יוקרתיים, תוך אצירה, הפקה והנחיית תערוכות מרשימות. אחרים יעסקו בתחומי התיירות והשיווק של אתרי מורשת ופנינות תרבות ברחבי העולם, או יהפכו לעיתונאים, כתבים ומבקרי אמנות מובילים בכלי תקשורת מרכזיים.

חלק מכם ימשיך את הדרך האקדמית לתארים מתקדמים כחוקרים במחקר האמנות והתרבות באוניברסיטאות ובמכוני מחקר בינלאומיים, או כמרצים ומרצות במחלקות לתולדות האמנות במוסדות להשכלה גבוהה המובילים. יועצי אמנות, אוצרים עצמאיים ויזמים יספקו שירותי ייעוץ ותכנון לאספנים ולחברות להשקעה באמנות.  

חלק ממכם יבחרו להשפיע על דור העתיד בתחום החינוך, כמורים לאמנות בבתי הספר ובתוכניות חינוך בלתי פורמליות, תוך הובלת יוזמות חדשניות להעצמת החשיבה היצירתית.

כך או אחרת, בוגרינו מהווים גשר בין העבר לעתיד, משלבים חוכמת דורות בידע חדשני ומעצבים את עולמנו התרבותי.