לימודי תואר שני באנתרופולוגיה

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A באנתרופולוגיה | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

התואר השני לאנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה מלמד איך לחקור תהליכי עומק תרבותיים: איך מושגים נודדים בעולם ואיך הם משתנים כשהם נקלטים לתוך תרבויות מקומיות? איך קבוצות חברתיות יכולות לפתח תפיסות כל כך שונות של בריאות, של צדק, של יופי? איך ייתכן שאוכל שבמקום אחד נתפס כטעים ומזין הוא אסור במקום אחר? וכמובן – איך אנשים בכל העולם מייצרים לעצמם חיים שיש בהם משמעות?

באמצעות מחקר אתנוגרפי – התבוננות ותיעוד מעמיק של ההתנהגות החברתית – התלמידות והתלמידים צוללים לקשת רחבה של סיטואציות: מארגונים גדולים כמו בתי חולים, בתי משפט, או בתי ספר, ועד לסיטואציות ספונטניות בקניון, בחוף הים, או במטבח. הן לומדות איך לזהות היגיון תרבותי, ואיך לפענח את החידות שמעסיקות אנשים וארגונים: איך לפתח כשירות רב-תרבותית? מה מניע א.נשים בשוק העבודה? ולהבדיל, איך מתכוננת זהות מינית?

החוג לאנתרופולוגיה בחיפה הוא החוג היחיד בארץ שמלמד אנתרופולוגיה בלבד. בבית החדש שלנו בבית הספר ללימודי תרבות ואמנויות, החוג משלב בסיס חזק במדעי החברה וחזון הומניסטי ברור, ומושך אליו אנשים ממגוון של תארים ותחומים. הלימודים מתקיימים בכיתות קטנות ואינטימיות, שהן בו בזמן מאוד מגוונות ומזמינות הפריה הדדית וגילוי מתמיד.

לבסוף, השילוב של תיאוריה, אתנוגרפיה, ופרקטיקה, וההתעמקות בממשקים עם תחום הבריאות, בריאות הנפש ארגוני שינוי חברתי ועוד, לא רק מעשיר את המסע האקדמי, אלא גם מצייד בכלים איתם אפשר באמת להשפיע בעולם האמיתי.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגר תואר ראשון בציון 80 לפחות
  • מבחן כניסה פנימי באנגלית ובעברית
  • ראיון אישי
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

אנתרופולוגיה כיום נחשבת לאחד הכלים המרכזיים להבנה של סביבות מוסדיות מגוונות. כל מוסד המתמודד עם קהל רב-תרבותי נדרש להכרעות מורכבות ומשמעותיות בשאלה איך להתנהל מול תמהיל של אנשים – תלמידים, פציינטים, או לקוחות – הדוברים שפות שונות ומקיימים סגנונות חיים מגוונים. יותר ויותר מוסדות מחפשים תשובות, והאנתרופולוגים הם האנשים בחזית הידע בתחום של שונות ורב-תרבותיות. עם תואר שני באנתרופולוגיה תוכלו להשתלב במלכ"רים, בגופים ממשלתיים, בגופים עסקיים, או בעמותות חברתיות מקומיות ובינלאומיות, בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך, הפרסום, ומשאבי אנוש. גם ארגוני סיוע ופיתוח בינלאומיים, כמו האו"ם, מגייסים אנתרופולוגים לייעוץ והטמעה של רב־תרבותיות. וכמובן, למצטיינות.ים יש תמיד אפשרות להמשיך לדוקטורט, אם בכוונה להתקדם לתפקידי ניהול בתחומים שהוזכרו, ואם מתוך כוונה להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.