לימודי תואר שני בלשון העברית

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה ומסלול אישי | 5 שנים במסלול ישיר לדוקטורט | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בלשון עברית | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

לאחר שערכנו היכרות עם הלשון העברית במהלך התואר הראשון, הגיע הזמן לשלוט באומנות השפה המרתקת הזו.

לימודי התואר השני הם המשך ישיר ללימודי התואר הראשון בחוג ללשון העברית. יש ללימודים מטרה אחת מרכזית: לפרק את המורכבות, לראות מעבר ליסודות ולשכלל את המומחיות הלשונית של השפה העברית. בקיצור, להפוך את הבוגרים למומחים אבסולוטיים בחקר הלשון העברית לאורך התקופות השונות.

במהלך הלימודים ננווט במגוון הלשונות השמיות, לשונות היהודים, הלשון העברית בעת החדשה, בלשנות כללית, פרגמטיקה וחקר השיח של העברית המדוברת.

נעמיק את השיח ואת יכולות המחקר, נמשיך ונפתח חשיבה ביקורתית ויכולת מחקר עצמאי ונלהטט מדי יום בין הטקסטים העתיקים לבין הסלנג המתחדש.

בוגרי החוג לתואר שני בלשון העברית הם פילולוגים מוסמכים – היודעים ליצר הקשר בין השפה לבין הרקע התרבותי, ההיסטוריה והספרות בה היא חיה. נוסף על כך, הבוגרים שולטים בניואנסים של השפה ובנוף הלשוני המגוון שלה, וכתוצאה משתלבים במגוון רחב של תחומי עיסוק מרתקים, באקדמיה, בחינוך ובמחקר.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגרי תואר ראשון בממוצע ציונים 76 לפחות או 80 לפחות ובהתאם לתכניות הלימוד השונות
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר בחוג

תואר שני בלשון עברית – מסלול א׳. במסלול זה נדרש התלמיד לכתוב עבודת גמר מחקרית. מסלול א׳ כולל :מסלול רגיל ,מסלול אישי, מסלול מואץ.
תואר שני בלשון עברית – מסלול ב׳. במסלול זה נדרש התלמיד לכתוב בחינת גמר אחת .מסלול ב׳ כולל : מסלול רגיל, מסלול התמחות בעריכה לשונית.
תואר שני בלשון עברית, תכנית למורי לשון עברית בעלי ותק בהוראה – מסלול א' או ב'.
מסלול ישיר לדוקטורט

עם סיום לימודיכם, תצעדו בדרכם של בוגרינו אל עבר תפקידים משפיעים בשימור, חקר והפצת השפה העברית: חלקכם יצטרפו למחלקות המחקר וההוראה באוניברסיטאות ובמכללות המובילות לתולדות הלשון העברית, בלשנות עברית עכשווית ותחומים כגון סמנטיקה, תחביר ופרגמטיקה. כחוקרים ומרצים, תובילו חקר חדשני ותעצבו את עתיד לימודי השפה העברית, או תסייעו במחקר האקדמי בתחום. אחרים יתרמו לשימור העברית כעורכים וחוקרים לשוניים בלשכות הפרסומים הממשלתיות, האקדמיה ללשון העברית ובהוצאות ספרים מרכזיות, תוך ליווי תהליכי כתיבה, תרגום ועריכת טקסטים. במגזר העסקי, חברות תוכנה, הייטק ובינה מלאכותית יחפשו את מומחיותכם בבלשנות חישובית ופיתוח תוכנות תרגום, בניית לומדות לשוניות ועיבוד שפות טבעיות בעברית. כמורים בבתי הספר, מדריכי מורות חיילות ומורים לעברית לעולים וקהילות יהודיות, תשפיעו על הוראת העברית הלכה למעשה, כתיבת תכניות לימודים וקידום הבנת חשיבותה לדור הבא. יזמים ואנשי רוח יפתחו ספרים, תוכן דיגיטלי ואמצעי תרבות מקוריים בעברית. כך עם התעמקותכם בעברית – עברה, הווה ועתידה, תפקידכם יהיה לשמר, להעשיר ולהבטיח את המשכיותה של לשון קדושתנו ולשון חיינו, ממגוון תפקידים בעולם האקדמיה, העסקים, הממשל והחינוך.