לימודי תואר שני בריפוי בעיסוק

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: M.Sc. OT בריפוי בעיסוק | סטטוס הרשמה: ההרשמה נסגרה | אתר החוג

אם יש לך תואר ראשון בריפוי בעיסוק (וגם אם לא), אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו לשלב הבא של מסע אקדמי מרתק בלימודי התואר השני בריפוי בעיסוק. אנו מציעים לכם את האפשרות  להרחיב ולהעמיק את הידע שרכשת בתואר הראשון, תוך התמקדות בלקויות מוטוריות וקוגניטיביות שונות.

במהלך הלימודים תצללו לעומק השיטות והטכניקות החדשניות ביותר בתחום, ותוכלו לרכוש הכשרה והתמחות מתקדמת שתסייע לך להתמודד עם אתגרים קליניים מורכבים ולהציע פתרונות שיקומיים מתקדמים, והכל במעטפת מחקרית מתקדמת המשלבת ידע מתחומי הפסיכולוגיה, מדעי המוח ועוד.

תואר שני בריפוי בעיסוק מספק לך פלטפורמה אידיאלית להמשך צמיחה והתפתחות מקצועית ומחקרית בתחומי האבחון, הערכה, טיפול, חינוך ומחקר פורץ דרך. התוכנית מקנה לך כלים תיאורטיים ויישומיים מעמיקים ומציעה לך גישה לשיטות טיפול חדשניות וטכניקות שיקום מתקדמות, שיאפשרו לך להוביל פרויקטים ויוזמות בתחום. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע, כך שהם מותאמים לצורכי אנשי מקצוע עובדים, ומציעים אפשרות לבחור בין מסלול עם עבודת תזה למסלול ללא עבודת תזה. הצטרפו אלינו כדי להרחיב את הידע שלך, לפתח את כישוריך ולהתמחות בתחום הריפוי בעיסוק.

ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך 

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג'ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א'.

תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>

לקבלה למסלולים עם תזה  וללא תזה (מסלולים א' ו-ב')

תואר ראשון בריפוי ועיסוק ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.

מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
אישור זכאות לתואר ראשון
∙ תעודת רישוי ממשלתית בריפוי בעיסוק ממשרד הבריאות הישראלי
∙ שני מכתבי המלצה – ממקור אקדמאי וממקום התעסוקה (מועמדים עם תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה מחוייבים רק במכתב המלצה ממקום העבודה)

 לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של וועדת חוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. במסגרת התכנית ילמדו קורסי חובה בתיאוריות מתקדמות, כלי מדידה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה וקורס המלווה כתיבת הצעת תזה.

מסלול ב' קליני עם פרויקט יישומי (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 40 שעות שבועיות סמסטריאליות. המסלול הקליני דומה מבחינת הקורסים למסלול עם תזה, תוך מתן דגש על פיתוח תוכניות התערבות מקדמות שינוי בקרב מגוון אוכלוסיות ומסגרות. בנוסף במסלול זה מושם דגש על כישורי יזמות וניהול, יחד עם הרחבה של קורסי בחירה בתחומי ההתמחות המקצועיים. העבודה המסכמת תבטא את האינטגרציה בין הידע, המיומנויות והכלים שנרכשו במסגרת הלימודים לתואר השני לבין הניסיון הקליני.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בריפוי בעיסוק – התמחות בלימודי התפתחות הילד
תואר שני בריפוי בעיסוק – התמחות בטכנולוגיות רווחה ובריאות
תואר ראשון בריפוי בעיסוק

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים בבתי חולים ומרכזי שיקום ומרפאות, שם תתמודדו עם אתגרים קליניים מורכבים תוך יישום השיטות והטכניקות המתקדמות ביותר. בנוסף, תוכלו לעבוד עם קבוצות אוכלוסייה ייחודיות החל מילדים עם אתגרים התפתחותיים כגון הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, ועד קשישים הסובלים מירידה בתפקוד קוגניטיבי. לאורך מעגל החיים תוכלו לסייע משמעותית לאנשים עם בעיות אורטופדיות או מחלות כרוניות גופניות ונפשיות (כגון PTSD), ולסייע להם לשפר את איכות חייהם בצורה משמעותית.

תואר שני פותח בפניכם מגוון אפשרויות חדשות בתחום האקדמיה והמחקר. תוכלו להמשיך ללימודים לתואר שלישי, לפתח מיומנויות מתקדמות בתחום המחקר, החינוך וההוראה. בין האפשרויות שנפתחות בפניכם נמצאים תפקידים בתחום ההוראה באקדמיות, פיתוח תוכניות טיפול חדשניות, וייעוץ מקצועי למוסדות שונים. כל אלו יאפשרו לכם להעמיק את הידע שלכם, להוביל יוזמות חדשניות ולהשפיע בצורה משמעותית על ההתפתחות והקידום של תחום הריפוי בעיסוק.