לימודי דוקטורט בעבודה סוציאלית
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית לימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי בעבודה סוציאלית מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הרווחה החברתית, התערבות טיפולית ומדיניות חברתית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות.
הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל בית הספר, תוך שיתוף פעולה עם שירותי רווחה וארגונים חברתיים. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים התערבות טיפולית, עבודה קהילתית, מדיניות רווחה, טיפול במשפחה, ילדים ונוער בסיכון, זקנה, בריאות הנפש, אלימות במשפחה ועוני והדרה חברתית.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום הידע והפרקטיקה בתחום העבודה הסוציאלית. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.
מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות בית הספר וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בעבודה סוציאלית.
תואר שני בעבודה סוציאלית ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 86 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה
מועמדים ומומעמדות ללא רקע בלימודי פסיכולוגיה – יש לפנות למזכירות.
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר בית הספר >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א' ושלב מחקר ב'.
שלב מחקר א': משך הלימודים בשלב מחקר א' לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א' יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.
שלב מחקר ב': משך הלימודים בשלב מחקר ב' לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב' יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.