לימודי דוקטורט בחינוך מיוחד

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר המחלקה

התוכנית לתואר שלישי בחינוך מיוחד מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי החינוך המיוחד, לקויות למידה והתפתחות. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות בתחום החינוך המיוחד.

הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל המחלקה, תוך שיתוף פעולה עם מסגרות חינוך ומרכזי טיפול. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים לקויות למידה, הפרעות התנהגות ורגשיות, אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, שילוב והכלה, התאמות והנגשה בחינוך, והתערבויות חינוכיות וטיפוליות.

במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום הידע והפרקטיקה בתחום החינוך המיוחד. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות המחלקה וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בחינוך מיוחד.

תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 86 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר המחלקה >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.

שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’, עד סוף השנה הראשונה יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו. לאחר מכן עד סוף תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש לבצע תיקונים להצעת המחקר ולהגיש הצעה מתוקנת ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.

שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבלו הסטודנטים ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.