לימודי דוקטורט בתקשורת
החוג ממשיך להוביל בזירה הבינלאומית מתוך מאות חוגים לתקשורת, המאשר את מעמדו כמוקד מצוינות אקדמית עולמית בתחום התקשורת.
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי בתקשורת מתמקדת בהכשרת חוקרות וחוקרים עצמאיים בתחומי התקשורת ההמונים, המדיה החדשים והתקשורת הדיגיטלית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בתחומים אלו.
במסגרת הלימודים נערך מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך התמקדות בניתוח תהליכי תקשורת עכשוויים. בשנים האחרונות דוקטורנטיות ודוקטורנטים בחוג חקרו רשתות חברתיות, עיתונאות דיגיטלית, תקשורת פוליטית, תרבות מקוונת, תעשיות מדיה, דעת קהל, שיח ציבורי ותקשורת ארגונית.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת תפקיד התקשורת והמדיה בחברה המודרנית.
כדי לדעת עוד, צרו קשר עם מזכירות החוג או עם ראש וועדת הדוקטורט החוגית ובקרו באתר החוג.
תואר שני מחקרי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה 86 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, אנא היכנסו לאתר החוג >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: שלב זה נועד לגיבוש ולכתיבה של הצעת המחקר לעבודת הדוקטורט. במהלכו יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי, ולקבל חוות דעת של שיפוט חיצוני. שלב זה מתפרש על פני שנת הלימודים הראשונה.
שלב מחקר ב’: שלב זה נועד למחקר הדוקטורט ולכתיבת הדיסרטציה או המאמרים שירכיבו את עבודת הדוקטורט. משך הלימודים בשלב מחקר ב’ מתפרש על פני שלוש שנים.
עם סיום הלימודים, הבוגרות והבוגרים שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, משתלבים בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הידע והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של החוקרים. חלק מבוגרינו מתחיל את דרכו בפוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צובר ניסיון בינלאומי ומרחיב את רשת הקשרים המקצועית של. לצדם, חלק מבוגרינו משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, ובתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי, ומיישמים את הידע האקדמי לשם פתרון אתגרים מעשיים.