לימודי דוקטורט בייעוץ והתפתחות האדם

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר בית הספר

התוכנית מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הפסיכולוגיה הייעוצית והקלינית, התפתחות האדם וכן חקר תיאורטי של רעיונות בתחום החשיבה הפסיכואנליטית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות בתחומי הייעוץ וההתפתחות.

הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל בית הספר, תוך שיתוף פעולה עם מסגרות חינוכיות וטיפוליות. במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ורוכשים ידע תיאורטי מעמיק.  

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות בית הספר וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בתחום.

תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר בית הספר >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.

שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’, עד סוף השנה הראשונה יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה הבית ספרית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו. לאחר מכן עד סוף תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש לבצע תיקונים להצעת המחקר ולהגיש הצעה מתוקנת ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.

שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבל הסטודנט ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.