לימודי דוקטורט בלשון העברית

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר החוג

התוכנית לתואר שלישי בלשון העברית מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הלשון העברית לתקופותיה, חקר השיח והבלשנות העברית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר בלשניות והיסטוריות.

הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך עיון במקורות עבריים מכל התקופות. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים את תורת ההגה, תורת הצורות, התחביר, סמנטיקה, פרגמטיקה, חקר השיח, התפתחות הלשון העברית, לשון המקרא, לשון חז”ל, לשון ימי הביניים, העברית החדשה, מדיניות לשון ובלשנות שמית השוואתית.

במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת התפתחות השפה העברית ומאפייניה. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות החוג וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בלשון העברית.

תואר שני בתחום הלשון העברית או הבלשנות השמית והכללית ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר החוג >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.

שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבע החוג.

שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.