לימודי דוקטורט במדעי הלמידה וההוראה
משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר המחלקה
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי במדעי הלמידה וההוראה מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי תהליכי למידה, פדגוגיה וטכנולוגיות חינוכיות. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר בתחומי החינוך והלמידה.
הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל המחלקה, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות חינוך וסביבות למידה חדשניות. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים תיאוריות למידה והוראה, למידה דיגיטלית, פיתוח סביבות למידה חדשניות, הכשרת מורים, קוגניציה ולמידה, הערכה חינוכית ועיצוב תוכניות לימודים.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום הידע בתחום הלמידה וההוראה. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.
מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות החוג וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר במדעי הלמידה וההוראה.
תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר המחלקה >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א' ושלב מחקר ב'.
שלב מחקר א': משך הלימודים בשלב מחקר א' לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א' יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבע החוג ובית ספר בלום (הרשות ללימודים מתקדמים של האוניברסיטה).
שלב מחקר ב': משך הלימודים בשלב מחקר ב' לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב' יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.