לימודי דוקטורט במדעי המחשב
משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס העיר | אתר החוג
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי במדעי המחשב מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי מדעי המחשב התיאורטיים והיישומיים. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר בתחומי המחשוב והמידע.
הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך שימוש בתשתיות מחקר מתקדמות ומעבדות מחשבים. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים בינה מלאכותית, למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, ביולוגיה חישובית, אבטחת מידע וסייבר, מדעי הנתונים, רובוטיקה, אלגוריתמים, תיאוריה של מדעי המחשב ומערכות מבוזרות.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לפיתוח טכנולוגיות וידע חדשים בתחום מדעי המחשב.
מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות החוג וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר במדעי המחשב.
תואר שני במדעי המחשב או תחומים קרובים ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר החוג >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ ולא מאוחר מסוף השנה הראשונה, יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבע החוג
שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבל התלמיד ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים במשרת פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.