לימודי דוקטורט בסוציולוגיה
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי בסוציולוגיה מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי חקר החברה, תהליכים חברתיים ומבנים חברתיים. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות.
הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך ניתוח תופעות ותהליכים חברתיים עכשוויים. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים ריבוד חברתי ואי-שוויון, סוציולוגיה של הארגון, סוציולוגיה של המשפחה, הגירה וגלובליזציה, תרבות וזהות, סוציולוגיה של הבריאות, מגדר ופמיניזם, ומחקרי חברה ישראלית.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת תהליכי שינוי חברתי ומבנים חברתיים. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.
מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות החוג וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בסוציולוגיה.
תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר החוג >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א' ושלב מחקר ב'.
שלב מחקר א': משך הלימודים בשלב מחקר א' לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א' יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבע החוג
שלב מחקר ב': משך הלימודים בשלב מחקר ב' לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב' יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.