לימודי דוקטורט בהיסטוריה של עם ישראל/מחשבת ישראל

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

באופן כללי, החוג לתולדות ישראל משלב בין המסלול להיסטוריה של עם ישראל לבין המסלול למחשבת ישראל. שילוב ייחודי זה מאפשר לחוג להציע תכניות גמישות, מגוונות וחדשניות, המתמקדות בהיסטוריה ובמחשבה היהודית מאז תקופת המקרא ועד ימינו.

דרך לימוד ההיסטוריה של עם ישראל ניתן גם ללמוד להכיר את התרבות האנושית על כל גילוייה וגווניה. תולדות עם ישראל אינן מנותקות מן ההיסטוריה, התרבות, החברה והדת של העמים בקרבם ישב עם ישראל, אך גם לא ניתן להבין את תולדותיהם של אותם עמים מבלי לבחון את תרומת היהודים לתחומים אלו. 

הלימודים לקראת התואר השלישי מחולקים לשני שלבים:

א. מחקר שלב א', לא יעלה על שנה מסמסטר הלימודים בו התקבלו הסטודנטים כולל חופשת סמסטר/קיץ.

ב. מחקר שלב ב', לא יעלה על 3 שנים מועמדים שעמדו בתנאי הקבלה, ואחד/אחת ממרצי החוג המוסמך לכך הסכימו להנחות את עבודתו ואושרה קבלתם – יעסקו בשלב מחקר א' בהכנתה של הצעת מחקר מפורטת.

הצעת המחקר תוגש לוועדת הדוקטוראט של החוג. עם אישור ההצעה על-ידי הוועדה ועל ידי הרשות ללימודים מתקדמים יעברו הסטודנטים למעמד של מחקר שלב ב'. כל הסטודנטים לתואר השלישי חייבים במכסת לימודים על-פי המלצת המנחה וועדת הדוקטוראט. כמו כן ילמדו שפה זרה רלבנטית לתחום המחקר. עם סיום עבודת המחקר, יגישו הסטודנטים את עבודתם המודפסת, בחתימת המנחים לוועדת הדוקטוראט של החוג. לאחר שתיערך בדיקה, כי אכן סיימו את כל החובות כנדרש על פי התקנון, יתמנו שופטים לעבודה, בהתאם לתקנון לימודי תואר שלישי.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים: מחקר והוראה אקדמיים.