לימודי דוקטורט בחינוך מתמטי

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר המחלקה

התוכנית לתואר שלישי בחינוך מתמטי מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הוראת המתמטיקה, למידת מתמטיקה והתפתחות החשיבה המתמטית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר ייחודיות לתחום החינוך המתמטי.

הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות חינוך ומרכזי פיתוח מקצועי. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים תהליכי למידה והוראה של מתמטיקה, פיתוח תוכניות לימודים, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, הכשרת מורים למתמטיקה, התפתחות החשיבה המתמטית, וקשיים בלמידת מתמטיקה.

במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום החינוך המתמטי בישראל. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות המחלקה וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בחינוך מתמטי.

תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר המחלקה >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.

שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’, עד סוף השנה הראשונה יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו. לאחר מכן עד סוף תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש לבצע תיקונים להצעת המחקר ולהגיש הצעה מתוקנת ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.

שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבל הסטודנט ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.