לימודי דוקטורט במערכות מידע
משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס העיר | אתר החוג
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי במערכות מידע מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי טכנולוגיות מידע, ניתוח מערכות ומדעי הנתונים. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר בתחום מערכות המידע.
הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וסביבות פיתוח חדשניות. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים אבטחת מידע, אינפורמטיקה ביורפואית, אנליטיקה עסקית, בינה מלאכותית, בינה מלאכותית לבריאות ורווחת בעלי חיים, הנדסת תוכנה, טכנולוגיות בריאות דיגיטלית, כריית מידע, ממשקי אדם-מחשב, מערכות מידע ארגוניות וחברתיות, מערכות המלצה, מערכות אדם-AI ואדם-מכונה ועיבוד שפה ותמונה.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום הידע בתחום מערכות המידע והטכנולוגיה. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות החוג וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר במערכות מידע.
תואר שני במערכות מידע או בתחומים קרובים ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר החוג >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבע החוג
שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.