לימודי דוקטורט בהיסטוריה של עם ישראל

משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר המחלקה

התוכנית לתואר שלישי בהיסטוריה של עם ישראל מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי תולדות ישראל ומחשבת ישראל מימי הבית השני ועד העת החדשה. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית המתקדמת בשיטות מחקר היסטוריות וניתוח מקורות יהודיים.

הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל החוג, תוך שימוש בארכיונים, אוספים היסטוריים וספריות מחקר. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים היסטוריה פוליטית, חברתית ותרבותית של היהודים בארץ ישראל ובתפוצות; חקר מחשבת ישראל בתחומי הפילוסופיה והמסיטיקה; תולדות היישוב והציונות; יחסי יהודים וסביבתם; וחקר השואה.

במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת ההיסטוריה היהודית על רבדיה השונים. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות המחלקה וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בהיסטוריה של עם ישראל.

תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 86 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר המחלקה >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א' ושלב מחקר ב'.

שלב מחקר א': משך הלימודים בשלב מחקר א' לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א' יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו.

שלב מחקר ב': משך הלימודים בשלב מחקר ב' לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב' יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.