לימודי דוקטורט בהתפתחות הילד
משך הלימודים: ארבע שנים | נלמד בקמפוס הכרמל | אתר התוכנית הבינתחומית
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
מטרת התכנית הינה להעניק הכשרה מחקרית מתקדמת ברמת דוקטורט לאנשי מקצוע העובדים בתחום התפתחות הילד, כגון מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, דיאטנים קליניים, אנשי חינוך בגיל הרך, עובדים סוציאליים ואחיות, המעוניינים לקבל הכשרה כחוקרים עצמאיים ולהעמיק במחקר שיחודו נקודת מבט בינתחומית המשלבת את תחום הדעת של מקצועם ואת תחום הידע המחקרי של מדעי ההתפתחות.
הסטודנטים לתואר שלישי מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל מדיסציפלינות שונות. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים התפתחות רגשית-חברתית, התפתחות שפה וקוגניציה, התפתחות מוחית, מוגבלויות התפתחותיות, והתערבויות מוקדמות ומניעה.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים בינתחומיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת תהליכי התפתחות הילד. משך הלימודים המקובל לתואר שלישי הוא ארבע שנים, במהלכן מתבצע המחקר ונכתבת עבודת הדוקטורט.
מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות התוכנית וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בהתפתחות הילד.
תואר שני בתחום דעת העוסק בתחום של התפתחות הילד או נושק לו ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר התוכנית >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו.
שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטור.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים וישומיים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. בוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, הבוגרים משלבים את מומחיותם בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי בקידום התפתחותם ורווחתם של ילדים.