בקרוב: לימודי רפואה באוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה קיימה היום (יום ראשון 2.6.24) טקס להנחת אבן הפינה של בית הספר לרפואה ע"ש הרטה ופול עמיר, שייפתח באופן רשמי, בכפוף לאישור המל"ג, לקראת שנת 2025. בית הספר לרפואה יוקם בשותפות עם מרכז רפואי כרמל והוא מיועד להיות במתכונת לימודים 6 שנתית. ההרשמה לבית הספר מתכוננת להיפתח לקראת שנת 2025.

בבית ספר יקום מרכז סימולציות מתקדם, שיכלול טכנולוגיה מתקדמת של AI ומציאות מדומה מצד אחד ומפגשים פנים מול פנים עם נותני שירות נוספים בשרשרת השירות הרפואי, מה שיאפשר לסטודנטים להתנסות בצורה מציאותית ואמיתית באתגרים של הרפואה במאה ה-21.

הקמת בית הספר מגיעה על רקע המחסור החמור ברופאים בישראל, כאשר המחסור ברופאים בצפון גדול וחמור הרבה יותר, בהשוואה למרכז. אחת מהמטרות המרכזיות של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא לחזק את הרפואה בצפון, לא רק דרך הלימודים וההכשרה הקלינית של הסטודנטים בבית חולים כרמל, אלא גם באמצעות מתן מלגות ופעולות נוספות שישאירו את הבוגרים והבוגרות כרופאים בצפון.

בית הספר יוקם הודות לתרומה נדיבה של הרטה עמיר, התורמת הגדולה ביותר של אוניברסיטת חיפה, יחד עם בעלה פול עמיר ז"ל, בסך של כ-200 מיליון שקלים. בנוסף לתרומה זו, האוניברסיטה גייסה עד כה כ-50 מיליון שקלים נוספים לטובת הקמת בית הספר.

מעבדה חדשנית ברפואה