לימודי תואר ראשון בביופיזיקה עם התמחות במדעי המוח

משך הלימודים: 3 שנים | מתכונת הלימודים: חד-חוגי | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: B.Sc. בביופיזיקה עם ספח התמחות במדעי המוח | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה | אתר התוכנית

להבין את תעלומת המוח האנושי בעזרת חוקים ביו-פיזיקליים – בחוג לביופיזיקה במסלול התמחות במדעי המוח

איך ההכרה שלנו מושפעת מתהליכים ביו-פיזיקליים, ועד כמה זה בשליטתנו? האם עקרונות פיזיקליים שחלים על אנרגיה או תנועה, תורמים להבנה של פעולת המוח? למה טכניקות הדמיה מוחית הן המפתח להבנת רשתות עצביות?

נוירוביופיזיקה, כלומר השילוב בין מדעי המוח, פיזיקה וביולוגיה, היא אומנות השילוב המסייעת לחוקרים להגיע לתגליות פורצות דרך בחקר מדעי המוח.

מחכה לך כאן מסע מרתק בין התיאוריה של הפיזיקה והביולוגיה, לבין מערכות מוחיות וניסיון מחקרי מעשי במעבדות – אנחנו ממליצים להחזיק חזק!

מה יש כאן בשבילך?

תיאוריה ופרקטיקה, קורסים, סמינרים ומעבדות שיעניקו לך ידע יקר ערך בתחומי הפיזיקה והביולוגיה, ובתחומים הקשורים למערכת העצבים המרכזית.

המסלול מתבסס על התוכנית החד-חוגית בחוג לפיזיקה או ביופיזיקה. המסלול יכלול לימודי ליבה בחוג לפיזיקה ובחוג לביולוגיה עם קורסי ליבה בתחום המוח, נוירוביולוגיה (מבנה מולקולרי, הפרעות נוירולוגיות וכיווני טיפול) ופסיכולוגיה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה

יש לך פסיכומטרי גבוה? עוד יותר כדאי לך ללמוד אצלנו
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך הינו 730 ומעלה, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 100% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 680 לבין 729 יש לך אפשרות לזכות במלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
ואם הפסיכומטרי שלך בין 660 לבין 679 המלגה היא בשיעור 35% משכר הלימוד לשנה הראשונה.

כללי הזכאות למלגות מפורטים כאן >>

בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים של האוניברסיטה, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

קבלה לפי ציון סכם:
ציון סכם: 640 (טווח המתנה – 620-639)
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 105 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • בגרות במתמטיקה 5 יח"ל בציון 75 ומעלה
  • פסיכומטרי כמותי גולמי בציון 600

התוכנית מקנה הכשרה מעמיקה בפיזיקה של מנגנונים ביולוגים תוך התמקדות במערכת העצבים. התוכנית תספק לסטודנטים רקע מעמיק בתחומים התיאורטיים של פיזיקה וביולוגיה תוך התמחות במערכות מוחיות וכן ניסיון מחקרי מעשי נרחב במעבדות השונות העוסקות בביולוגיה, חקר המוח ופיזיקה.

היקף הלימודים בתוכנית זו מבוסס על 104 נקודות זכות בקורסים הנלמדים במסגרת החוג + 12 נ"ז במסגרת קורסים הייעודיים לספח התמחות במדעי המוח.

כתנאי לקבלת תואר, על כל הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ללמוד קורסים (שלא מתחום לימודיהם) במסגרת "אשכולות העשרה". תוכלו לבחור ללמוד קורסים מהאשכולות הבאים: ״דרך הרוח״ | ״מדעי הנתונים״ | ״חדשנות ויזמות" | "משאבי אנוש" | "קיימות וסביבה" | "תקשורת דיגיטלית מעשית". ניתן לשלב לימודים בין מספר אשכולות עד הגעה לסה"כ הנקודות הנדרשות. על הסטודנטים ללמוד קורסים מאשכולות העשרה בהיקף של 4 נקודות זכות. סה"כ 120 נ"ז.

תוכניות נוספות המקנות ספח התמחות במדעי המוח:
פסיכולוגיה ומדעי הקוגניציה עם התמחות במדעי המוח
פסיכולוגיה וביולוגיה עם התמחות במדעי המוח

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בתעשייה עתירת הידע בתחומי הביוטכנולוגיה (ביו–טק ואגרו–טק), הי–טק, מדעי רפואה, הפרמצבטיקה (פיתוח תרופות), והמכשירנות הביו–רפואית (כגון פיתוח מכשירים להדמיות ולאבחון רפואי. כמו כן, תוכלו להשתלב גם באקדמיה בתחום חקר המוח, בתחומי הביופיזיקה הנדסה ביו-רפואית והביולוגיה הכמותית.