לימודי תואר ראשון בגאוגרפיה ולימודי הסביבה במסלול התמחות בלימודי סביבה ואקלים

משך הלימודים: 3 שנים, תוכניות מיוחדות בשנתיים | מתכונת הלימודים: חד-חוגי או דו-חוגי | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .B.A בגיאוגרפיה ולימודי הסביבה עם ספח התמחות בלימודי סביבה ואקלים | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה | אתר החוג

לפענח את הדינמיקה הסביבתית על כדור הארץ – במסלול לימודי סביבה ואקלים

איך הגאוגרפיה יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את שינויי האקלים? מה ההשלכות הכלכליות והחברתיות של פליטות גזי חממה וזיהום אוויר באזור מסוים על אוכלוסייה שגרה מאות אלפי קילומטרים משם? למה שיתוף פעולה בין מומחים לגאוגרפיה לבין מומחים ללימודי הסביבה, יכולים להיות המפתח לאסטרטגיה חדשה לגמרי?

כמעט ואין צורך להסביר את הקשר הטבעי בין החוג לגאוגרפיה לבין מסלול לימודי הסביבה: זו ה-דרך להבין את המערכות המורכבות של הפלנטה שלנו. בעיקר, לנוכח אתגרי שינויי האקלים אותם אנחנו מרגישים כבר עכשיו.

בעוד שגאוגרפיה לוקחת בחשבון את הנתונים הקיימים בסובב הפיזי של כדור הארץ, הדגש בלימודי הסביבה מפנה את הזרקור לאזורים ספציפיים יותר, כמו מערכות אקולוגיות, מגוון ביולוגי, שינויים בשימושי הקרקע ומגוון השפעות על בני האדם – בקיצור, כל מה שחוקר צריך לדעת, כדי להבין את האתגרים הנוכחיים ולהתחיל לייצר להם פתרונות.

מה יש כאן בשבילך?

מסלול לימודי סביבה ואקלים ייקח אותך למסע מרתק בין לימודי אקלים, גאולוגיה, ביולוגיה, גאומורפולוגיה, אקולוגיה, הידרולוגיה ועוד, כל אלה בהקשר לחברה האנושית, לאחריותה למצב הנוכחי ולהשלכות עליה.

ניקח אותך לנקודות מרוחקות על הגלובוס ולהיכרות קרובה עם מחקרי אקלים, עליית מפלס הים, הידלדלות קרחונים, אירועי מזג אוויר קיצוניים ולהשפעות של המשברים הנוכחיים על כלל מערכות חיינו (כלכלה, אנרגיה, תשתיות, בריאות ורווחה, בטחון תזונתי, גאואסטרטגיה ובטחון לאומי ועוד), אבל עם אופק ברור – יש איך לתקן ויש מה לעשות עם זה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה

יש לך פסיכומטרי גבוה? עוד יותר כדאי לך ללמוד אצלנו
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך הינו 730 ומעלה, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 100% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 700 לבין 729, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
פסיכומטרי 600+
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 600 לבין 699, יש לך אפשרות לזכות במלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.

כללי הזכאות למלגות מפורטים כאן >>

בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים של האוניברסיטה, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

קבלה לפי ציון סכם:
ציון סכם: 540 לימודי יום | 500 לימודי ערב
רמת סיווג אנגלית: למסלול תלת שנתי טרום בסיסי א' ומעלה | למסלול דו שנתי בסיסי ומעלה – על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: : למסלול תלת-שנתי ציון 100 ומעלה | למסלול דו-שנתי ציון 120 ומעלה – במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

או: קבלה ללא פסיכומטרי עם ציון בגרות גבוה:
תעודת בגרות מלאה בממוצע בגרות משוקלל של 100 ומעלה (לחישוב הממוצע >> מחשבון סיכוי קבלה)
רמת סיווג אנגלית: טרום בסיסי א' ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 100 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • יש לעבור מבחן כניסה חוגי

או: קבלה במסלול "אופק" (קדם תואר):
על בסיס תעודת בגרות – ללא פסיכומטרי:
תעודת בגרות מלאה בממוצע בגרות משוקלל של 75 ומעלה (לחישוב ממוצע הבגרות המשוקלל >> מחשבון סיכוי קבלה)
רמת סיווג אנגלית: טרום בסיסי א' ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 100 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

*רק לאחר שתסיימו את מסלול הקדם תהפכו לסטודנטים מן המניין

או: קבלה ללא פסיכומטרי דרך מכינת אוניברסיטת חיפה:
קבלה למסלול הרגיל:
ממוצע ציונים של 90 ומעלה במכינת אוניברסיטת חיפה
רמת סיווג אנגלית: טרום בסיסי א' ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 100 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

או: קבלה לבעלי תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר:
ממוצע תואר: 70 ומעלה

מסלול חד-חוגי- המסלול החד חוגי נועד לאפשר לסטודנטים ללמוד היקף לימודים רחב יותר. היקף הלימודים במסלול זה מבוסס על 90 נקודות זכות (על מנת לקבל ספח התמחות יש ללמוד לפחות 20 נ"ז המתמקדים בסביבה ואקלים) בקורסים הנלמדים במסגרת החוג + 30 נ"ז בקורסים במסגרת מקבצי החוג ללימודים רב-תחומיים. על הסטודנטים להתחיל בלימודי המקבצים בשנה א'.

כתנאי לקבלת תואר, על כל הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ללמוד קורסים (שלא מתחום לימודיהם) במסגרת "אשכולות העשרה". תוכלו לבחור ללמוד קורסים מהאשכולות הבאים: ״דרך הרוח״ | ״מדעי הנתונים״ | ״חדשנות ויזמות" | "משאבי אנוש" | "קיימות וסביבה" | "תקשורת דיגיטלית מעשית". ניתן לשלב לימודים בין מספר אשכולות עד הגעה לסה"כ הנקודות הנדרשות. על הסטודנטים במסלול זה ללמוד קורסים מאשכולות העשרה בהיקף של 6 נקודות זכות. סה"כ 120 נ"ז.

מסלול דו-חוגי- במסלול זה משלבים הסטודנטים לימודים בחוג עם לימודים בהיקף שווה בחוג נוסף. היקף הלימודים בכל אחד מהחוגים מגיע ל-60 נקודות זכות. על מנת לקבל ספח התמחות יש ללמוד לפחות 20 נ"ז המתמקדים בסביבה ואקלים. סה"כ 120 נ"ז (כולל קורסים מאשכולות העשרה בהיקף של 6 נקודות זכות).

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
לימודי ערב-דו-חוגי-3 שנים
תוכנית למצטיינים-חד/דו-חוגי-2 שנים
תוכנית להנדסאים-חד-חוגי-2 שנים
תוכנית למורי דרך-2.5 שנים
תוכנית לבעלי הכשרה מקצועית-3 שנים

תחת תוכניות הלימוד (דו-חוגי וחד-חוגי) המוצעות בחוג ניתן להתמחות באחד או יותר מהמסלולים הבאים
מסלול התמחות בגאו-אינפורמטיקה
מסלול התמחות בפיתוח בר-קיימא

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בתפקידים מגוונים כמתכנני ערים וסביבה, יועצים ויועצות לניהול משאבי טבע, מנהלי פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, חוקרים וחוקרות בתחום השפעות משבר האקלים על תחומים מגוונים, מומחים למדיניות סביבתית בגופים ממשלתיים ואפילו מנהלי תוכניות לפיתוח בר-קיימא בארגונים וקהילות. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.