לימודי תואר ראשון בכלכלה עם התמחות ביזמות וחדשנות

משך הלימודים: 3 שנים | מתכונת הלימודים: חד-חוגי | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .B.A בכלכלה עם ספח התמחות ביזמות וחדשנות | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה | אתר החוג

לחקור את מדעי הכלכלה דרך עיניים יזמיות – במסלול יזמות וחדשנות בחוג לכלכלה 

בסופו של דבר, זה היה עניין פשוט של היצע וביקוש 😉

בעוד שחוקרים את היחס בין היצע וביקוש, שווקים והתנהגויות, יזמות נותנת ממד אחר – תוסס יותר.

יזמות היא היכולת לחשוב חדשני, לקחת סיכונים ולמצות עד למקסימום משאבים – כל מה שצריך כדי להניע את הכלכלה קדימה, ולעצב מחדש את העולם.

בעולם שמתפתח כל הזמן, יזמות מציתה את הדמיון, משבשת נורמות ויוצרת אופק חדש לצמיחה ושגשוג. יזמים הם בעצם אדריכלי השינוי, האחראים ליצירת מקומות עבודה, לטיפוח תחרות והנעה של יעילות יצרנית. בכל תעשייה בה הם פועלים.

מה יש כאן בשבילך?

בתוכנית נבחן את התפקיד המרכזי שממלאים יזמים – בעלי החזון, מזהי ההזדמנויות ולוקחי הסיכונים – בהנעה של שינויים הצומחים מכל עבר.

במהלך התואר תלמדו קורסים שיספקו העמקה במבני שוק, הגבלים עסקיים והכרת דוחות כספיים, ולמידה כוללת של מפת הדרכים שמשקפת את האתגרים היזמיים, העוזרים לנווט במורכבות השווקים ולקבל החלטות מושכלות.

בשנת הלימודים האחרונה, ישנה אפשרות לסטודנטים להנחות קבוצות תלמידי תיכון מאזור חיפה והצפון המתנסים בהקמת מיזם משלהם.

בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים של האוניברסיטה, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

קבלה לפי ציון סכם:
ציון סכם: 660 (טווח המתנה – 628-659)
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 110 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • ציון 80 ומעלה בבגרות 4 יח"ל במתמטיקה או ציון 70 ומעלה ב-5 יח"ל

למידע אודות בחינות כניסה: לחץ כאן
למערכת הרישום לבחינות כניסה: לחץ כאן
למידע אודות חדרי בחינות הכניסה (מתפרסם יום לפני הבחינה): לחץ כאן

התוכנית היא תוכנית חד-חוגית הנועדה לאפשר לסטודנטים ללמוד היקף לימודים רחב יותר. היקף הלימודים במסלול זה מבוסס על 108 נקודות זכות בקורסים הנלמדים במסגרת החוג (מתוכן – 20 נ"ז בקורסים במסגרת מקבץ חדשנות ויזמות) + 8 נ"ז בקורסים במסגרת מקבצי החוג ללימודים רב-תחומיים

כתנאי לקבלת תואר, על כל הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ללמוד קורסים (שלא מתחום לימודיהם) במסגרת "אשכולות העשרה". תוכלו לבחור ללמוד קורסים מהאשכולות הבאים: ״דרך הרוח״ | ״מדעי הנתונים״ | "משאבי אנוש" | "קיימות וסביבה" | "תקשורת דיגיטלית מעשית". ניתן לשלב לימודים בין מספר אשכולות עד הגעה לסה"כ הנקודות הנדרשות. על הסטודנטים במסלול זה ללמוד קורסים מאשכולות העשרה בהיקף של 4 נקודות זכות. סה"כ 120 נ"ז.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר ראשון דו-חוגי בכלכלה 
תואר ראשון חד-חוגי מורחב בכלכלה
תואר ראשון בכלכלה עם ספח התמחות במדעי הנתונים
תואר ראשון בכלכלה עם ספח התמחות בקיימות וסביבה
תואר ראשון בכלכלה מסלול ייחודי לעתודאים

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בתחומי החדשנות ולעבוד כמנהלי חדשנות בחברות עסקיות ויועצים ליזמות ופיתוח עסקי. תוכלו לפנות לשוק ההון ותחום השקעות ולהיות משקיעי הון-סיכון/וונצ'ר קפיטליסטים, יועצי השקעות או ככלכלנים במכוני מחקר פיננסיים.

נפתחות מגוון האפשרויות לעבוד במגזר ממשלתי וציבורי כיועצים כלכליים לרשויות בנושא חדשנות עירונית ועובדי סוכנויות לעידוד חדשנות ויזמות טכנולוגית. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים בתחומי הכלכלה, יזמות או חדשנות ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.