לימודי תואר ראשון בכלכלה עם התמחות במדעי הנתונים

משך הלימודים: 3 שנים | מתכונת הלימודים: חד-חוגי | נלמד בקמפוס הכרמל ובקמפוס העיר | שם התואר: .B.A בכלכלה עם ספח התמחות במדעי הנתונים | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה | אתר החוג

לגלות את הסיפורים מעבר למספרים – במסלול מדעי הנתונים בחוג לכלכלה

כיצד למידת מכונה יכולה לעזור לנו לחזות התנהגות צרכנים ולחזות את הביקוש? באיזו דרך מדיה חברתית ואפילו תמונות לוויין יכולים לעזור לנו להשלים את הפער שנוצר לפעמים, בחישובים כלכליים מסורתיים?

בנוף המורכב של הכלכלה, צץ כוכב חדש – מדעי הנתונים, כוח שיודע לרתום את בסיס הנתונים כדי לפתח תובנות, לחזות מגמות כלכליות ולהשפיע על קבלת ההחלטות.

הרי כבר אי אפשר להתעלם מזה – התקדמות הבינה המלאכותית ונתוני העתק שבידינו משנים את העולם.

היכולת להכיל את הנתונים – שלא לומר לנתח אותם ולהפיק מהם תובנות – מביאה לחשיפה של דפוסי צרכנות והתנהגות, שלא היו גלויים בפנינו לא כל כך מזמן.

בקיצור, התוכנית הזו מסמנת עידן חדש – עתיד שבו נתונים הם לא רק 'מידע יבש', אלא המפתח לפתרון התעלומות הכלכליות של השוק המקומי, וברחבי העולם.

מה יש כאן בשבילך?

המסלול הייחודי הזה אידיאלי לאלה שרוצים לצלול לנבכי המחקר האקדמי – אבל לא רק. מקצועות הכלכלה בדגש על מדעי הנתונים הופכים למבוקשים עם כל שנה חולפת, ומאחר והתמהיל הזה נדיר, הבוגרים של התוכנית שלנו נדרשים בכל תחום.

צוות המרצים בתוכנית זו מורכב ממומחים בתחומם, שיקחו אותך למסע מרתק בין תכנות, סטטיסטיקה ויכולת הבנה של מודלים כלכליים, כמו גם אלגוריתמים, יישומים והמידע הבשרני מעבר למספרים.

בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים של האוניברסיטה, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

קבלה לפי ציון סכם:
ציון סכם: 660 (טווח המתנה – 628-659)
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 110 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • ציון 80 ומעלה בבגרות 4 יח"ל במתמטיקה או ציון 70 ומעלה ב-5 יח"ל

למידע אודות בחינות כניסה: לחצו כאן
למערכת הרישום לבחינות כניסה: לחצו כאן
למידע אודות חדרי בחינות הכניסה (מתפרסם יום לפני הבחינה): לחצו כאן

התוכנית היא תוכנית חד-חוגית הנועדה לאפשר לכם ללמוד היקף לימודים רחב יותר. בתוכנית תרכשו כלים לניתוח מידע, יכולות תכנות וידע סטטיסטי, פיתוח חשיבה אנליטית ויכולת הבנה של מודלים כלכליים. היקף הלימודים במסלול זה מבוסס על 76 נקודות זכות בקורסים הנלמדים במסגרת החוג + 40 נ.ז. בקורסים במסגרת ההתמחות במדעי הנתונים + 8 נ.ז. בקורסים במסגרת מקבצי החוג ללימודים רב-תחומיים.

כתנאי לקבלת תואר, על כל הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ללמוד קורסים (שלא מתחום לימודיהם) במסגרת "אשכולות העשרה". תוכלו לבחור ללמוד קורסים מהאשכולות הבאים: ״דרך הרוח״ | ״חדשנות ויזמות" | "משאבי אנוש" | "קיימות וסביבה" | "תקשורת דיגיטלית מעשית". ניתן לשלב לימודים בין מספר אשכולות עד הגעה לסה"כ הנקודות הנדרשות. על הסטודנטים במסלול זה ללמוד קורסים מאשכולות העשרה בהיקף של 4 נקודות. סך הכל 120 נ.ז.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר ראשון דו-חוגי בכלכלה 
תואר ראשון חד-חוגי מורחב בכלכלה
תואר ראשון בכלכלה עם ספח התמחות בחדשנות ויזמות 
תואר ראשון בכלכלה עם ספח התמחות בקיימות וסביבה
תואר ראשון בכלכלה מסלול ייחודי לעתודאים

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם בתפקידים כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בתחומי התעשייה ועסקיים: תוכלו לעבוד ככלכלנים-אנליסטים בחברות מסחריות, יועצי מחקר כלכלי ממוחשב, אנליסטים של נתוני ביג דאטה כלכליים, חוקרי שוק ועסקים על בסיס נתונים ומנהלי סיכונים כלכליים ממוחשבים. תוכלו להשתלב במגזר הפיננסי ולעבוד ככלכלנים במוסדות פיננסיים ובנקים ואפילו כיזמים בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות (פינטק). תוכלו לפנות לתחום הייעוץ עסקי ולעבוד ככלכלנים בחברות ייעוץ וחברות ביג דאטה. ישנן אפילו אפשרויות במגזר ציבורי ולהפוך למנהלי מחקר כלכלי בגופים ממשלתיים ויועצי מדיניות כלכלית מבוססת נתונים. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.