לימודי תואר ראשון במערכות מידע עם התמחות באתיקה ובינה מלאכותית

משך הלימודים: 3 שנים | מתכונת הלימודים: חד-חוגי | נלמד בקמפוס העיר | שם התואר: .B.Sc במערכות מידע עם ספח התמחות באתיקה ובינה מלאכותית | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה | אתר החוג

ללמוד את התחום הכי חם בשוק – במסלול אתיקה ובינה מלאכותית בחוג למערכות מידע 

האם ה-AI היא הבשורה הגדולה ביותר באבולוציה של מערכות מידע? האם שילוב AI במערכות המידע זה אתי בכלל? האם אין זו פגיעה בפרטיות מאגרי המידע?

הטכנולוגיה בלב מערכות המידע המתקדמות של ימינו משתנה בצורה מהירה, ובינה מלאכותית (AI) מהווה נדבך מרכזי בתהליך זה. כלי AI משתמשים בנתונים ובאלגוריתמים מתקדמים כדי לספק פתרונות חכמים לבעיות מורכבות. אך עם הכוח הגדול של AI מגיעה גם אחריות. האתיקה וההשפעה החברתית של AI הם נושאים עקרוניים שכל מומחה בתחום המידע צריך לקחת בחשבון – הטיות מידע הגורמות לחוסר הוגנות חברתי, יצירת מידע כוזב והפצתו לצורך השפעה לרעה על תהליכים חברתיים, חוסר שקיפות בתהליכי קבלת החלטות ועוד.     

מה יש כאן בשבילך?

המסלול החדש באתיקה ובינה מלאכותית מציע לסטודנטים יתרון משמעותי. הוא משלב את הידע הטכני בתחום ה-AI, עם הבנה של ההשפעה והמורכבויות האתיות והחברתיות של טכנולוגיה זו. סטודנטים במסלול זה יקבלו את הכלים הטכניים הנלמדים במסלול בינה מלאכותית, אך גם כלים להבנת התמונה הרחבה יותר, הכוללת גם את ההיבטים האתיים-חברתיים של הטכנולוגיה שהם מפתחים.

סגל הקורס ייקח אותך למסע מרתק בין אסטרטגיות מערכות מידע, מחקר עצמאי, ויישום פרקטי של הטמעת מערכות בתוך ארגונים. בקיצור – כל מה שצריך כדי להיות מוכן לדרישות השוק המתעדכן.

האם אתם מוכנים להיות חלק מהדור הבא של מומחים במערכות מידע? הצטרפו אלינו וצאו לדרך חדשה שתשנה את העולם.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה

יש לך פסיכומטרי גבוה? עוד יותר כדאי לך ללמוד אצלנו
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך הינו 730 ומעלה, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 100% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 700 לבין 729, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
כללי הזכאות למלגות מפורטים כאן >>

 מלגה ייחודית למתקבלים לחוג מערכות מידע – תוכנית מושלללומדים בשנה א' בחוגים למדעי המחשב, מערכות מידע ומדעי הנתונים.

בנוסף לתנאי הקבלה הכלליים של האוניברסיטה, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

קבלה לפי ציון סכם:
ציון סכם: 680 (טווח המתנה – 650-679)
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 120 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • בגרות במתמטיקה – ציון 80 ומעלה ב-4 יח"ל או 70 ומעלה ב-5 יח"ל

או: קבלה דרך מסלול אופק (קדם תואר):
על המועמדים במסלול זה ללמוד שני קורסים בסמסטר א' בשנה הראשונה ללימודים ולעבור אותם בציון של 70 ומעלה
על בסיס ציון סכם נמוך:
ציון סכם: 650-679
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 120 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • בגרות במתמטיקה – ציון 80 ומעלה ב-4 יח"ל או 70 ומעלה ב-5 יח"ל
  • ראיון קבלה חוגי

קבלה למסלול אופק דרך המכינה:
סיום מכינת אוניברסיטת חיפה בהצלחה
רמת סיווג אנגלית: בסיסי ומעלה על בסיס מבחן אמירנט או פרק האנגלית בבחינת הפסיכומטרי
רמת סיווג עברית: ציון 120 ומעלה במבחן יעלנט או מבחן סיווג עברית באוניברסיטת חיפה או סיום בהצלחה של קורס עברית באקדמיה במסגרת המכינה האוניברסיטאית

  • מעבר קורס מתמטיקה ברמת 4 יחידות בציון 80 ומעלה

*רק לאחר שתסיימו את מסלול הקדם תהפכו לסטודנטים מן המניין

או: קבלה דרך "אפיק מעבר" מהאוניברסיטה הפתוחה:
ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי דרך "אפיקי מעבר" מהאוניברסיטה הפתוחה, פרטים כאן >>

מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים להתמחות בבינה מלאכותית תוך הבנת הדילמות האתיות המייחדות אותה. זהו תואר ראשון המאפשר לשלב לימודים טכניים של פיתוח מערכות מידע ובינה מלאכותית עם לימודים בפילוסופיה העוסקים בהיבטים האתיים של בינה מלאכותית.

הלימודים כוללים: קורסי חובה אנליטיים, קורסי חובה במערכות מידע המקנים את הרקע הבסיסי הנדרש מאנשי מערכות מידע, קורסי ליבה המקנים את הידע הייחודי למסלול, קורסי בחירה חוגית המאפשרים העמקה והרחבה של הידע בנושאים מגוונים הקשורים במערכות מידע.

היקף הלימודים במסלול זה מבוסס על 82 נקודות זכות בקורסי חובה הנלמדים במסגרת החוג + 26 נ"ז בקורסי ליבה הנלמדים במסגרת החוג + בקורסי בחירה. כתנאי לקבלת תואר, על כל הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ללמוד קורסים (שלא מתחום לימודיהם) במסגרת "אשכולות העשרה". תוכלו לבחור או באשכול ״דרך הרוח״ בפקולטה למדעי הרוח (4 נ"ז) או במסגרת לימודי "חדשנות ויזמות "((4-6 נ"ז) או במסגרת לימודי "משאבי אנוש" (4 נ"ז) או במסגרת "קיימות וסביבה" (4 נ"ז). סה"כ 120 נ"ז.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר ראשון במערכות מידע – חד-חוגי
תואר ראשון במערכות מידע במיקוד פיתוח
תוכנית במדעי הרוח הדיגיטליים
מדעי הנתונים במסלול מערכות מידע (תוכנית מצטיינים)

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו במגוון תפקידים חדשניים. בתחום הפיתוח, תוכלו לשמש כמפתחי בינה מלאכותית ומערכות לומדות, או כמתכנתים של מערכות לזיהוי ועיבוד תמונה, שמע ומולטימדיה. בתחום ניתוח הנתונים, הדרך פתוחה בפניכם להתמנות כמנתחי נתונים ומומחים לניתוח והבנת התנהגויות אנושיות מבוססות נתונים. כמו כן, תוכלו לשמש כמתכנני אסטרטגיות לשילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית וחדשנות טכנולוגית בארגונים שונים. בהיבט האתיקה והייעוץ, תפקידכם יכול להיות כמומחים לאתיקה בתחום הבינה המלאכותית, או כיועצים לארגונים בנושאי פרטיות, אבטחת מידע ואתגרים רגולטוריים של טכנולוגיות חדשניות. לבסוף, תוכלו להוביל את החזית באמצעות מחקר ויזמות, כחוקרים ויזמים מובילים בתחומי הבינה המלאכותית והאתיקה הטכנולוגית, תוך הקמת חברות הזנק (סטארט-אפ) וגיוס משקיעים לפיתוחים חדשניים. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.