לימודי תואר שני במוח ולמידה

משך הלימודים: שנתיים | מסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A במוח ולמידה | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג
 

ללמוד כיצד המוח לומד – במסלול מוח ולמידה

בסביבה המקדשת את הלימודים, כולנו היינו רוצים ללמוד חזק ואפקטיבי, להשקיע זמן נתון ולראות תוצאות – אבל לא תמיד זה כך.

ליקויי למידה כמו דיסקלקוליה, דיסלקציה, דיסגרפיה וקשת הפרעות הקשב והריכוז, פוגעים בתפקודי הלמידה ומפריעים בדרכים רבות.

במסלול מוח ולמידה ניתן להתעמק בדרכים בהן ליקויי הלמידה מצטלבים עם מדעי המוח ולהוביל להתערבות אפקטיבית עד כמה שניתן. במהלך הלימודים ייסקרו הבסיס העצבי של ליקויי הלמידה השונים תוך אופציה להתמקד בלקויות למידה ספציפיות.  

נחקור את הגורמים הביולוגים לליקויי הלמידה ואת הקשר להשפעות הסביבתיות. כך גם נסקור את הדרכים בהן אפשר לקרוא את המוח; באמצעות טכניקות הדמיה שונות.

הסגל שלנו יאפשר לך לצאת למחקר עצמאי, להבין את האלסטיות המדהימה של המוח ולצאת לדרך מלאה תקווה, של פיתוח אסטרטגיות למידה, טיפולים ותמיכה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלול א' (עם תזה)

בעלי תואר ראשון:
תואר ב"א ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.

  • 2 המלצות אקדמיות.
  • טופס התקשרות מנחה לתזה
  • ראיון אישי.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

**לאחר הרישום, בוגרי תואר ראשון שאינו מאוניברסיטת חיפה נדרשים להעביר גיליון ציונים ואישור זכאות מקוריים עם חותמת מוסד הלימודים באופן פיזי או בדואר למחלקת הרשמה. כמו- כן, ניתן להעביר מסמכים מקוריים עם חתימה דיגיטלית של מוסד הלימודים במייל. יש לשלוח את המסמכים הנדרשים כמפורט בתנאי הקבלה למזכירות החוג ללקויות למידה. ההמלצות ישלחו ישירות על ידי הממליצים למייל זה.

מועמדים.ות מאוניברסיטאות בחו"ל או ממוסדות ששפת הלימוד אינה עברית, הרשות ללימודים מתקדמים תשקול לחייב עמידה בבחינה GRE >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים

הכשרת הסטודנטים והפעילות המחקרית מתנהלים גם בשילוב כלי מחקר עדכניים המצויים במעבדות המחקר שבחוג ובמרכז אדמונד י. ספרא כמו מכשור אלקטרו-פיזיולוגי (EEG-ERP ,FNIRS) מכשור לניטור תנועות עיניים, מכשור לבחינת הפעילות המוטורית ודימות מוח (fMRI) בשילוב עם הקריה הרפואית רמב"ם.

הסטודנטים משולבים במעבדות המחקר בכל ימות השבוע. התואר הוא במסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית-תזה .משך הלימודים הוא ארבעה סמסטרים שילמדו לאורך שנתיים.  עם זאת, הסטודנטים יכולים ללמוד שנה נוספת שבמסגרתה יסיימו את כתיבת עבודת הגמר המחקרית-תזה ויגישו אותה לשיפוט. היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 ששס.  

תכניות נוספות שיכולות לעניין אותך בחוג  ללקויות למידה:
תואר שני בלקויות למידה – התמחות באבחון וטיפול ילדים ומבוגרים
תואר שני בלקויות למידה  – התמחות באבחון וטיפול ילדים ומבוגרים בשפה הערבית
תואר שני בלקויות למידה – תוכנית פסיכולוגיה חינוכית
תואר שני בלקויות למידה  – התמחות בקריאה ואוריינות 
תואר שני בלקויות למידה – התמחות בקריאה ואוריינות עם קורסים ייעודיים בשפה הערבית
תואר שני בלקויות למידה – תוכנית מוח ולמידה
תואר שני בלקויות למידה  – תוכנית בינתחומית בקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים במגוון תפקידים ותחומים. בזירת החינוך וההוראה או בחברות ומכונים עסקיים תוכלו להשתלב כחוקרים ומפתחים של טכנולוגיות לשיפור כישורים קוגניטיביים ודרכי לימוד מיטביות.  במסגרת המחקר האקדמי במידה ותמצא התאמה בהמשך, תוכלו להמשיך לדוקטורט,  לשמש כחוקרים ופוסט-דוקטורנטים במעבדות לחקר המוח, קוגניציה ולקויות למידה, או כמרצים בתחומים אלו.