"לאחר ה-7 באוקטובר קיווינו שלכל הפחות האחדות והסולידריות שגילה עם ישראל יובילו לאחריות ולממלכתיות ויסירו מסדר היום את הניסיון לבצע שינוי משטרי במדינה. לצערנו הרב אפשר לומר היום שהתקווה הזו נכזבה. לא רק שהניסיונות לשינויים משטריים לא נסו מהעולם, אלא ניכר כי גורמים מסוימים הפיקו לקחים – איך לקדם את ההפיכה המשטרית, שמוקדמת היום ביתר שאת, בשקט ובצנעה", כך אמר ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר בכנס חיפה למשפט באוניברסיטה, המשותף לפקולטה למשפטים של האוניברסיטה ולמחוז חיפה של לשכת עורכי הדין.

לדבריו של עו"ד בכר, מהלכי הממשלה לשינוים במערכת המשפט, כפי שהוצגו על ידי שר המשפטים יריב לוין כבר בינואר 2023 ממשיכים, כש"כל המהלכים כולם ממשיכים להיות מכוונים להחלשת בית המשפט העליון ועצמאותו ופגיעה במעמד היועץ המשפטי לממשלה וגורמי אכיפת החוק. נוכח העובדה שהמהפכה נמשכת והניסיונות לבצע פוליטיזציה בבית המשפט נמשכים, גם בימים אלה, כמו אז גם היום, עלינו להמשיך ולהיאבק על המשטר הדמוקרטי ושלטון החוק", אמר עו"ד בכר.

עו"ד בכר התייחס למחלוקת האחרונה בין שר המשפטים ומ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט פוגלמן בדבר מינוי נציב תלונות על השופטים והדיון שהתקיים בוועדת החוקה השבוע לגבי הצעת החוק הפרטית שהגיש ח"כ שמחה רוטמן, ועברה בקריאה טרומית, לפיה הבחירה בנציב השופטים תעבור לידי הכנסת, בהצבעה חשאית וברוב של 70 חברי כנסת. "הצעת החוק מבקשת להפוך את המוסד הזה למוסד פוליטי, כלי שרת בידי הממשלה לרדוף שופטים ולבסוף, עם שינויים נוספים שיבוצעו, גם להדיחם. לא מדובר בהצעת חוק אגבית או בניסיון לפתור אי הסכמה בין שר המשפטים למ"מ מקום נשיא העליון אלא ברצון למנות נציב פוליטי".

הוא אף התייחס למשבר בנוגע לאי מינוי נשיא לבית המשפט העליון ואמר כי גם לשכת עורכי הדין הצטרפה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בנושא. "בית המשפט העליון יצטרך, בצער רב, לקבוע כי יש חובה לבחור נשיא לבית המשפט העליון כי מדובר במצב בלתי חוקי. גוררים את בג"ץ בעל כורחו להתערב, כי אין מנוס, אין במדינה דמוקרטית מישהו אחר שיכול להתערב כשהשר מפר את החוק. ואחרי זה תהייה רטוריקה, הנה בג"צ כפה בחירה של נושא, זו רקטוריה הרסנית ואסור להתכופף בפניה. בהעדר קיום החוק יש לעתור לבג"ץ".

יו"ר לשכת עורכי הדין אף התייחס לפרשה שעלתה לכותרות בימים האחרונים לגבי החקירה שמתקיימת בחשד ל"רצח של מחבל נוחבה" ואמר שהוא אינו מכיר את הפרטים המלאים ולכן אינו מתכוון להתייחס לנושא עצמו, אלא להשתלחויות ובאיומים שסופגים פרקליטים – כולל כאלה שלדבריו כלל אינם קשורים לתיק. לדבריו, הגיעו אליו תלונות של פרקליטים שכלל אינם קשורים לפרשה על כך שהם סופגים איומים, כולל איומים ברצח, והשוואות לאנשי חמאס, כולל חשיפת פרטיהם ברשתות החברתיות. "עלינו להתייצב נגד הדבר הזה", אמר.