בפעם הראשונה, חברו יחדיו חוקרים וחוקרות מתחומי הבריאות והרווחה, ואנשי ונשות צוות והנהלות ארגוני הבריאות המובילים בחיפה ובצפון לציון שיתופי פעולה מחקריים, במסגרת כנס "מצפן לבריאות" שהתקיים השבוע באוניברסיטה. בכנס צוינו שיתופי פעולה מחקריים חדשים של האוניברסיטה עם מרכז רפואי כרמל, ומרכז רפואי צפון, ופירות של שיתופי פעולה וותיקים, עם הקריה הרפואית רמב"ם, מרכז רפואי בני ציון, בית האבות הספרדי ולשכת הבריאות המחוזית מחוז חיפה, המסונפת לפקולטה למדעי הרווחה והבריאות. "אוניברסיטת חיפה מובילה באימפקט חברתי וסביבתי, ומדורגת במקום הראשון במדד האימפקט של Times Higher Education. שיתופי פעולה בין האוניברסיטה לארגוני הבריאות בחיפה ובצפון, וכמובן החיבור החדש בין האוניברסיטה למרכז רפואי כרמל ושירותי בריאות כללית ליצירת הפקולטה החדשה לרפואה, משקפים יישום של יעדי הקיימות  בתחומי הבריאות והשוויון", אמר פרופ' רון רובין, נשיא האוניברסיטה.

פרופ' אפרת שדמי, סגנית דיקן למחקר בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות שיזמה והנחתה את הכנס הוסיפה: "כדי לייצר אימפקט אמיתי ועל מנת שמחקר לא יישאר במגדל השן, יש צורך ביצירת חיבורים גם במקומות לא שגרתיים. המחקרים שהוצגו כאן היום מדגימים איך ביו-אתיקה חוברת לנאונטולוגיה (תחום הטיפול בפגים) למתן תשובות על שאלות קשות בנוגע להחייאת פגים. הם מראים כיצד כאשר מחברים בין לשכת בריאות מחוזית וחוקרת מפיזיותרפיה, אפשר לזהות שיעורי נפילה גבוהים בקרב מבוגרים המפונים במלונות כבר חודשים רבים וכיצד ניתן למנוע נפילות אילו. והם מראים כיצד רק כאשר יש חיבור בין דיסציפלינות – מרפואה, סיעוד, פיזיותרפיה וקלינאות תקשורת, ניתן לשפר יכולות תקשורת ולמנוע השפעות שליליות של הפרעות בתקשורת בקרב מבוגרים".

במהלך הכנס חולקו תעודות לזוכים ולזוכות במענקי מחקר מקרן משותפת לפקולטה למדעי הרווחה והבריאות והמרכז הרפואי כרמל, שהוא יחד עם קופת חולים כללית השותף האסטרטגי של האוניברסיטה בהקמת בית הספר לרפואה. "אני מברך מקרב לב על העמקת שיתוף הפעולה בשנה האחרונה בין מרכז רפואי כרמל ואוניברסיטת חיפה. שיתוף הפעולה הוא ארוך שנים בהרבה תחומים. אנחנו נהנים מבוגרי ובוגרות האוניברסיטה שנקלטים אצלנו כל שנה, ועכשיו אנחנו מעמיקים בתחום המחקר וגם בפרויקט האסטרטגי הלאומי הגדול של הקמת בית הספר לרפואה", אמר ד"ר אבי גולדברג, מנהל מרכז רפואי כרמל.