קבלה ללא פסיכומטרי ללימודי תואר ראשון – הקלות לזרועות הביטחון ומפונים

חיילת

האוכלוסיה המוגדרת:

זרועות הביטחון: 

המסלול המיוחד יפתח למועמדים אשר שירתו במילואים 56 יום ומעלה החל משנת 2023 (ה-7.10.23) או אלו ששירתו למעלה מ-21 יום בשנת 2024 (החל מה-1.1.24), וכן לחיילים ואנשי זרועות הביטחון אשר שירתו בשנת 2023 ובשירות בשנת 2024. אחוז המתקבלים במסלול זה לא יעלה על 15% מכלל המתקבלים בכל חוג (בחוגים בהם יש מבחן התאמה ייחודי, תתאפשר קבלה מעבר למכסת ה 15%).

ישובים מפונים:

רשימת ישובים מפונים דרום (גבול רצועת עזה) 

רשימת ישובים מפונים גזרת הצפון 

∙ מקרים חריגים לעניין מי שייך לאוכלוסייה זאת – ידונו בלשכת דיקן ההוראה.

איסוף מסמכים:

על המועמדים לפנות עצמאית למזכירות החוג אליו רוצים להירשם ולהגיש מסמכים בהתאם למעמדם (זרועות הביטחון יגישו אישור רלוונטי על שירות מילואים | מפונים יגישו צילום תעודת זהות).

תנאי קבלה:

זכאות לבגרות – חובה!

במרבית החוגים, מועמדים ללא פסיכומטרי, יתקבלו דרך מסלול אופק (קדם תואר) יחד עם הדרישות הנוספות שיש למסלול.

האוניברסיטה מכירה בצורך להקל על מועמדים ומועמדות מסוימים בתהליך הקבלה, במיוחד בכל הנוגע לדרישות השפה. לפיכך, הוחלט על מתווה גמיש שמטרתו לאפשר למועמדים אלה להתחיל את לימודיהם, תוך מתן הזדמנות להשלים את דרישות השפה בהמשך:

במסגרת מתווה זה, האוניברסיטה תגלה גמישות מרבית בדרישות הקבלה הנוגעות לעברית ואנגלית. מועמדים ומועמדות שטרם נבחנו במבחני השפה הנדרשים (כגון יעלנט לעברית או אמירנט לאנגלית) יוכלו להתקבל על תנאי. זאת, מתוך הבנה כי ייתכן שבתחילת הלימודים לא יהיו ציונים במבחני השפה לחלק מהמועמדים. עם זאת, חשוב להדגיש כי גמישות זו היא זמנית. הסטודנטים שיתקבלו במסגרת מתווה זה יידרשו להשלים את מבחני השפה הנדרשים עד סוף סמסטר א' של שנת הלימודים תשפ"ה. 

לתנאי הקבלה לכלל החוגים>>