חדשנות בבריאות הנפש: סטודנטים מאוניברסיטת חיפה מציגים פתרונות טכנולוגיים מבטיחים

משתתפי תוכנית "יזמות הנפש"

איך טכנולוגיה וחדשנות יכולות לשפר את חייהם של אנשים המתמודדים עם אתגרי בריאות הנפש? סטודנטים באוניברסיטת חיפה מציעים פתרונות מבטיחים היכולים לעזור במיוחד בתקופה מאתגרת כמו שלנו, בה שירותי בריאות הנפש קורסים מרוב פניות.

בעת הזו, כשצרכי האוכלוסייה מתגברים, נדרשת חשיבה ממוקדת אתגר ופיתוח בר-קיימא. התוכנית "יזמות הנפש" היא שיתוף פעולה בין המרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטת חיפה לבין "אנוש" – האגודה הישראלית לבריאות הנפש. במסגרת התוכנית, סטודנטים מכלל החוגים באוניברסיטה מחפשים פתרונות עבור מצבי חירום ושגרה היומיומית הנחוצה לאנשים עם אתגרי בריאות הנפש.

בשבוע שעבר התקיים בקמפוס אירוע DemoDay, בו הוצגו 6 מיזמים שנבחרו בקפידה על ידי חבר שופטים מקצועי. חבר השופטים כלל אנשי ונשות אקדמיה ומחקר, אנשי עשייה מהשטח ומתמחים בתחום בריאות הנפש.

אלו המיזמים שהוצגו:

Brain1 Ltd: פיתוח טכנולוגיה חדשנית ליצירת גלי מוח באמצעים אקוסטיים. המוצר כולל אוזניות מיוחדות ואפליקציה לסמארטפון, המאפשרים למשתמש לשפר את בריאותו הנפשית, במיוחד בהפחתת סטרס וחרדות.

TA'AL Work (TW): פלטפורמה טכנולוגית המסייעת בשילוב תעסוקתי של אנשים עם צרכים מיוחדים. המערכת מתאימה משימות לעובדים, מסייעת בתיאום ציפיות ותקשורת בין העובדים והמעסיקים, ומעודדת אוטונומיה ותחושת מסוגלות.

Joymee: פלטפורמה דיגיטלית מונגשת לטיפול בטראומות מיניות ובעיות מיניות. מציעה התקשרות חסויה עם מטפלים מוסמכים, קורסים דיגיטליים ותוכן מקצועי, תוך שמירה על אנונימיות המשתמשים.

Puppetly: מערכת חדשנית בתחום בריאות הנפש לילדים הנעזרת בביבליותרפיה רובוטית. המערכת משלבת בובות רובוטיות עם מטפל אנושי להצגת הצגות טיפוליות, המותאמות אישית לצרכי כל ילד.

RootIn: מיזם חברתי המסייע למשרתי מילואים במעבר מחירום לשגרה. מציע תהליך ממוקד וקצר טווח של שישה מפגשים, המסייע בהסתגלות מחדש לחיים האזרחיים ובבניית חוסן נפשי.

פסטיבל החוסן והאושר הבינלאומי: אירוע המנגיש ידע מחקרי בתחום הפסיכולוגיה החיובית לקהל הרחב. הפסטיבל כולל משחקים, מופעים ופעילויות המבוססות על מחקרים, במטרה להעלות את רמת האושר והרווחה הנפשית של המשתתפים.

רוצים להמשיך לעקוב אחר המיזמים? עקבו אחר תוכנית "יזמות הנפש" בלינקדאין

מתוך אירוע DemoDay של תוכנית "יזמות הנפש"

מתוך אירוע DemoDay של תוכנית "יזמות הנפש"

מתוך אירוע DemoDay של תוכנית "יזמות הנפש"