לימודי תואר שני באסטרטגיה ימית

משך הלימודים: שנה קלנדרית במסלול ללא תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A ביחסים בינלאומיים עם התמחות באסטרטגיה ימית | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

לא סתם אנחנו 'יושבים' ליד הים. אחת המטרות שלנו באוניברסיטת חיפה היא להוביל את לימודי הים במסגרת המאגד הישראלי ללימודי הים התיכון.

בהקמת המסגרת המרתקת הזו, אנחנו מתמודדים עם האתגרים המדעיים, הטכנולוגיים, הכלכליים, הביטחוניים והסביבתיים שמציב הפיתוח הימי בישראל.

ישראל, כמעצמת ים, זקוקה למנהיגים וקובעי מדיניות בעלי ידע מעמיק בתחום הימי. תוכנית הלימודים הייחודית לתואר שני באסטרטגיה ימית נועדה להכשיר את הדור הבא של מנהלים, יזמים ומובילים בתחום זה.

התוכנית מתמקדת בנושאים הבאים:
יכולות אופרטיביות בים: סודות במדעי הים, מערכת ים תיכון, ימאות, ניווט, כלי שייט, הפעלת טכנולוגיות מתקדמות בים.
הים ביחסים בינלאומיים: מים כלכליים, גבולות ימיים, שיתוף פעולה אזורי, משפט בינלאומי, ביטחון ימי, הגנה על מתקנים ונתיבי שייט, טרור ימי.
כלכלה כחולה וניהול: כלכלה כחולה, ניהול משאבי טבע ימיים, אנרגיה, קיימות, חקלאות ימית, תשתיות ימיות, יזמות, לוגיסטיקה, שרשראות אספקה, מדעי המידע ובינה מלאכותית.

בונוס התוכנית: אנו מאמינים בגישת ׳הסטודנטים במרכז׳. בראשית שנת הלימודים ראש התכנית ייפגש באופן אישי עם כל סטודנט וסטודנטית במטרה לעצב תכנית לימודים מותאמת אישית שתביא בחשבון את הרקע והשאיפות של כל אחד ואחת.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב') בלבד

תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
∙  קורות חיים
∙ גיליון ציונים 

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות אשר השיגו ציון סופי משוקלל בין 76 ל-79 בתואר הראשון, יוכלו להתקבל לתוכנית אם יעברו לימודי השלמות. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים  >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

 מסלול ב' (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. לצד הקורסים בקמפוס, הסטודנטים ילמדו קורסים מתוקשבים ומעשיים מחוץ לקמפוס. התוכנית תרוכז ביום לימודים אחד בשבוע (ימי ב׳ בין השעות 10-18). 

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בביוטכנולוגיות כחולות וחקלאות ימית מקיימת
תואר שני בביולוגיה ימית
תואר שני בטכנולוגיות ימיות
תואר שני במדעים גיאו-ימיים

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים מגוונים הדורשים היכרות מעמיקה עם התווך הימי, יכולות אנליטיות, וכישורי איסוף, ניתוח והפצת מידע תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות. במגזר הציבורי, תוכלו להשתלב במשרדי ממשלה שונים, גופי ביטחון, ורשויות מקומיות, שם תוכלו ליישם את הידע שלכם בקביעת מדיניות ותכנון אסטרטגי בנושאי ים וחופים. במגזר הפרטי, דרכים רבות יפתחו בפניכם בחברות טכנולוגיות וחברות הזנק העוסקות בתחומי הים, קיימות, כלכלה כחולה, וטכנולוגיות ימיות מתקדמות. כמו כן, תוכלו להשתלב בפלטפורמות תוכן המתמחות בנושאי ים, שם תוכלו לתרום מהידע המקצועי שלכם. במגזר השלישי, תוכלו למצוא את מקומכם בארגונים מקומיים, אזוריים ובינלאומיים המתמחים באנרגיה, חקלאות ימית, קיימות וכלכלה כחולה. בתפקידים אלו תוכלו להשפיע על מדיניות סביבתית ולקדם פרויקטים בעלי חשיבות גלובלית.