לימודי תואר שני בביוטכנולוגיות כחולות וחקלאות ימית מקיימת

משך הלימודים: שנתיים במסלול עם תזה | שם התואר: .M.Sc בביוטכנולוגיות כחולות וחקלאות ימית מקיימת | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

מסע אל עמקי הים: חדשנות ומדע בשירות העתיד

דמיינו עולם שבו הים אינו רק מקור לפחד ופליאה, אלא מפתח לפתרון האתגרים הגדולים ביותר של האנושות. עולם שבו אצות מיקרוסקופיות מזינות מיליארדים, ותרופות פורצות דרך נולדות מיצורים ימיים עתיקים. זה אינו מדע בדיוני – זהו החזון שמניע את החוג לביוטכנולוגיות כחולות וחקלאות ימית מקיימת.

צלילה אל הלא נודע

בכל טיפת מים בים טמון עולם שלם של אפשרויות. כאן, במעבדות החדישות שלנו, סטודנטים הופכים לחוקרי ים הצוללים אל תוך מסתרי הגנום של יצורים ימיים, מפצחים את הקוד הגנטי שעשוי להוביל לתרופה הבאה שתשנה חיים. הם מתכננים מערכות חקלאות ימית חכמות, שיכולות להאכיל ערים שלמות מבלי לפגוע באיזון העדין של האוקיינוסים.

מהמעבדה אל העולם

אבל הלימודים כאן הם יותר מסתם ניסויים במעבדה. הם הרפתקה אינטלקטואלית שמשלבת ביולוגיה, הנדסה, כלכלה ואתיקה. סטודנטים מתמודדים עם דילמות אמיתיות: כיצד לספק מזון לאוכלוסייה גדלה מבלי לדלדל את משאבי הים? איך לפתח תרופות חדשניות תוך שמירה על המגוון הביולוגי?

בכל יום, הם עומדים בחזית המדע, מגלים תגליות שעשויות לשנות את פני העולם. הם לומדים לא רק לחשוב כמדענים, אלא גם כיזמים וכמנהיגים עתידיים בתחום.

שותפות עם הטבע

בחוג שלנו, הים אינו רק מושא למחקר – הוא שותף. אנו מאמינים שהפתרונות לאתגרי העתיד טמונים בשיתוף פעולה עם הטבע, לא במאבק נגדו. סטודנטים לומדים לפתח טכנולוגיות שעובדות בהרמוניה עם המערכות האקולוגיות של הים, מחקים את החוכמה של מיליוני שנות אבולוציה.

קריאה להרפתקה

אם אתם מוכנים לאתגר, אם אתם חולמים על עולם טוב יותר ומאמינים שהמפתח לכך טמון במעמקי הים – מקומכם איתנו. בואו להיות חלק מדור חדש של מדענים, יזמים וחולמים שיעצבו את עתיד היחסים בין האדם לים.

בחוג לביוטכנולוגיות כחולות וחקלאות ימית מקיימת, אנחנו לא רק לומדים על העולם – אנחנו מעצבים אותו. הצטרפו אלינו למסע אל עבר עתיד כחול ובר-קיימא. יחד, נגלה את הפוטנציאל האינסופי שטמון בים ונהפוך חזון למציאות.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

*הידעת? ישנן מלגות קיום ומלגות הצטיינות מיוחדות ללומדים בחוג. מלגות אלו יוענקו למתאימים על פי הקריטריונים שיקבעו לפי החוג.

לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א') בלבד

תואר ראשון במדעים (.B.Sc) בביולוגיה, מדעי הים, הנדסה, חקלאות או מדעים הקשורים לתחומים אלה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
∙ קורות חיים באנגלית כולל פירוט ניסיון תעסוקתי ומקצועי
∙ מכתב הצהרת כוונות באנגלית
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ ראיון קבלה
*את כל המסמכים להעביר אל מייל: dmorick@univ.haifa.ac.il

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים עם תואר ראשון במקצועות אחרים או שחסרים להם חלקים מהידע הנדרש, יוכלו להתקבל ללימודים בחוג במעמד "על תנאי" על פי החלטת הוועדה החוגית ללימודי התואר השני, בתנאי שישלימו את הידע החסר עד סוף שנת הלימודים הראשונה. הוועדה החוגית ללימודי תואר שני תקבע את תוכנית ההשלמה לכל מועמד ומועמדת בהתאם לרקע האקדמי שלהם ולדרישות המחקר. סיום לימודי ההשלמה בציון ממוצע 85 ומעלה יהווה תנאי להמשך הלימודים בחוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. מתוכן קורסי חובה ובחירה בהיקף של 28 שש"ס + עבודת תזה בהיקף של 8 ששס, כולל השתתפות חובה בהפלגה הלימודית ובסמינריונים החוגיים.

הלימודים בתוכנית נפרסים על פני שתי שנות לימוד (לא כולל לימודי השלמות) במשך חמישה ימי לימוד בשבוע. מרבית קורסי החובה יתקיימו במשך שנת הלימודים הראשונה וירוכזו במידת האפשר בשני ימי לימוד בשבוע.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני באסטרטגיה ימית
תואר שני בביולוגיה ימית
תואר שני בטכנולוגיות ימיות
תואר שני במדעים גיאו-ימיים

עם סיום הלימודים, תצעדו אל עבר תפקידים במוסדות מחקר או בחברות המובילות בתחומי הביוטכנולוגיה והפרמקולוגיה, החקלאות הימית וכן בתחומי שמירת טבע בסביבה הימית. תהיו חלק מדור חדש של יזמים וחוקרים אשר מבינים את הפוטנציאל הגלום בחקר הים ואיך נוכל באופן מקיים למצוא פתרונות בים לבעיות הבוערות כיום לאנושות כולה כגון משבר האקלים ותזונת האוכלוסייה ההולכת וגדלה.