לימודי תואר שני בסטטיסטיקה עם התמחות בלימודי האיכות

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | 2-3 שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.Sc בסטטיסטיקה עם התמחות בלימודי האיכות | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

תוכנית ההתמחות בלימודי האיכות, במסגרת התואר השני בסטטיסטיקה, מזמינה אותך להעמיק בענף אינטרדיסציפלינרי מרתק, אחד הנדרשים ביותר במשק הישראלי והעולמי.

התואר משלב אלמנטים מעולמות הסטטיסטיקה, מדעי ההתנהגות, כלכלה, הנדסה ומדעי הניהול ונרכשים כלים כמותיים, בשילוב שיטות התנהגותיות המסייעות לפתרון בעיות בעבודות צוות.

תוכנית ההתמחות מציעה תואר פרקטי במקצוע נדרש ומבוקש, עם אפשרויות תעסוקה במקצועות ההייטק, תעשייה יצרנית, תעשייה ביטחונית, חינוך, רפואה ומוסדות ציבור.

תוכנית הלימודים מיועדת גם לסטודנטים ללא ניסיון קודם בתחום, בעלי תואר ראשון במגוון מקצועות, כמו גם לסטודנטים העוסקים בעולמות האיכות ומבקשים לרכוש כלים, מיומנויות מקצועיות ולהעשיר את ידיעותיהם בתחום מדעי האיכות.

הלימודים מיועדים גם לאנשים עובדים, מרוכזים ביום אחד במהלך השבוע ובסיומם מקבלים הבוגרים (תחת עמידה בקריטריונים נדרשים) 3 תעודות הסמכה מטעם האיגוד הישראלי לאיכות: תעודת ICQE להנדסת איכות, תעודת ICMQ לניהול איכות ומצוינות ותעודה לעורך מבדקים פנימיים בארגונים.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלולים עם וללא תזה (מסלולים א' ו-ב')

תואר ראשון במדעי הטבע, חברה, הנדסה, חינוך או רפואה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.

מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
אישור זכאות לתואר ראשון

דרישות נוספות:
∙ ראיון קבלה (במידת הצורך)

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים שלא למדו סטטיסטיקה בסיסית, או לא השיגו ציונים טובים בקורסים רלוונטיים ללימודי איכות, יידרשו ללימודי השלמות לפי שיקולה של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות.

מסלול ב' עם פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 40 שעות שבועיות סמסטריאליות. בסיום הלימודים לאחר הגשת כל העבודות וקבלת כל הציונים, יוגש פרויקט גמר.

הלימודים בתוכנית מרוכזים ביום אחד בשבוע (יום ג').

סטודנטים וסטודנטיות אשר יסיימו לימודיהם בממוצע כולל של 80 לפחות וסיום פרויקט גמר או עבודת תזה בציון מעל 80 יהיו זכאים לקבל 3 תעודות הסמכה מטעם האיגוד הישראלי לאיכות: תעודת ICQE להנדסת איכות, תעודת ICMQ לניהול איכות ומצוינות ותעודה לעורך מבדקים פנימיים בארגונים.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בסטטיסטיקה
תואר שני בסטטיסטיקה – תוכנית בינלאומית
תואר ראשון בסטטיסטיקה
תואר ראשון בסטטיסטיקה עם התמחות בעיבוד נתונים ומדעי המוח
תואר ראשון בסטטיסטיקה עם התמחות במדעי הים

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר מגוון תפקידי איכות במשק הישראלי והעולמי, הן בעולמות הייצור והן בעולמות השירות. בתעשייה היצרנית והשירותית ובחברות מסחריות, תוכלו לעסוק בניהול איכות בענפים שונים במשק, לרבות תעשיות צבאיות וביטחוניות, הייטק, תעשייה קיבוצית, תעשיות פרמצבטיות, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות והמגזר הציבורי, חינוך, רפואה ועוד. תוכלו לעסוק בייעוץ עצמאי לשיפור תהליכים ואבטחת איכות בחברות וארגונים. ניתן להשתלב בקשת של משרות בתחומי מדעי האיכות, לרבות ניהול איכות, הבטחת איכות, הטמעת מערכי תקינה, רגולציה, מערכי מדידה ובקרה סטטיסטית של תהליכים, ייעוץ עצמאי לאיכות, שיפור תהליכים ובנייה והטמעת מערכות לניהול איכות, הובלה מתודולוגית של צוותי שיפור, עיסוק בסטטיסטיקה תעשייתית וחקר נתוני איכות.