לימודי תואר שני בלימודי אסיה עם התמחות במרחב האסיאני

משך הלימודים: 2-3 שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בלימודי אסיה עם ספח התמחות במרחב האסיאני | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

אם יבשת אסיה מרתקת אותך, ויש בך רצון להכיר לעומק את מדינות היבשת ואת הקשרים ביניהן ועם שאר העולם – מקומך איתנו.

התוכנית היוקרתית ממומנת על-ידי קרן יד הנדיב, המועצה להשכלה גבוהה ואוניברסיטת חיפה.

לימודים בתוכנית הלימודים מציעים שער להבנת היבשת ומדינותיה כרצף של ציוויליזציות, הכרת תהליכים חשובים וקשרים אזוריים וחוץ אזוריים, בין חברות ותרבויות ביבשת ומחוצה לה.

מגיעים אלינו סטודנטים וסטודנטיות ממגוון תחומים ובהם החוגים ללימודי אסיה, לימודי המזרח התיכון והאסלאם, תולדות האמנות, ארכאולוגיה, גיאוגרפיה, מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, לימודי תרבות, היסטוריה, מדעי הדתות, פילוסופיה, אנתרופולוגיה, סוציולוגיה, כלכלה ועוד.

התוכנית היא תוכנית בינלאומית שמארחת סטודנטים מכל העולם בשפה אנגלית או עברית (תלוי כהרכב הסטודנטים) ומציעה מלגות לכל הסטודנטים שעברו את תהליכי המיון והקבלה. התוכנית מציעה מסגרת לימודים משלימה נוספת כדי להעמיק, לחזק ולשפר את עומק הידיעות והבנת הפוטנציאל, הגלום במדינות אסיה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

הידעת? לכל הסטודנטים שיתקבלו לתוכנית תוענק מלגה בסך 36,000 ₪ לכל שנה, למשך שנתיים, בכפוף לתנאים שמפורטים בתקנון החוג ללימודי אסיה.

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א') בלבד

תואר ראשון בלימודי אסיה/מזרח-אסיה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה עם ציון של 76 ומעלה בחוג השני/מקבצים.
*מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בחוגים אחרים נדרשים לציון ממוצע של 80 ומעלה.

מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
אישור זכאות לתואר ראשון

דרישות נוספות:
∙ ציון של 80 ומעלה בעבודת סמינר שהוגשה במהלך התואר ראשון
∙ ראיון אישי עם ראש התוכנית

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, בלימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. הלימודים במסגרת התוכנית מאפשרים לימוד במסלול אישי הנתפר על פי צרכי הסטודנטים. במסגרת התוכנית יש ללמוד קורסים ייעודיים ללימודי שפה בהיקף כולל של 16 שש″ס.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בלימודי אסיה
תואר שני בלימודי אסיה עם התמחות במאה האסיאנית 

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים מובילים ומשפיעים. תוכלו לעסוק בייעוץ לחברות הפועלות באזור אסיה או שואפות להרחיב את פעילותן לאזור, או להקים עסקים משלכם שיפעלו במדינות אסיה או מולן. במגזר הציבורי תוכלו לפנות לייעוץ בתחום אסיה במשרדי החוץ, הכלכלה והתעשייה, התיירות, או במשרדי ממשלה אחרים, ולסייע בעיצוב מדיניות החוץ והיחסים הדיפלומטיים, הכלכלה, המסחר, התרבות והתיירות בעבודה מול מדינות אסיה. תוכלו גם לעסוק במומחיות בארגונים לא ממשלתיים העובדים עם היבשת האסייתית. במגזר האקדמי והמחקרי, תוכלו להשתלב במחקר בכיר במכוני מחקר, בהוראה במוסדות להשכלה גבוהה, או בניהול תוכניות לימוד בתחום. עם הידע המעמיק והמיומנויות שתרכשו, תוכלו להוביל מחקרים מקיפים, לנתח מגמות שקשורות למדינות אסיה ויחסיהן עם שאר העולם, ולתרום משמעותית להבנת הדינמיקות המורכבות והמגוונות של האזור.