לימודי תואר שני במחשבת ישראל

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A במחשבת ישראל | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו למסע מרתק, בו העבר מתעורר לחיים והופך להיות הבסיס לחיים המודרניים של כולנו.

כאן, חקר מחשבת ישראל, הפילוסופיה היהודית וההיסטוריה של עם ישראל, חוצים את גבולות הזמן, ומציעים גוונים חדשים לכל אחת, לכל אחד ובעיקר לציבור העוסק בהוראה.

בחוג אנו מטפחים חשיבה ביקורתית ומיומנויות מחקר, לצד הבנה מקיפה של המארג הסבוך המורכב מאלפי שנות זהות ויצירה יהודית.

בין הנושאים אליהם נצלול אפשר למצוא את ישראל בעת החדשה, תרבות ישראל – ספרות, מחשבה והיסטוריה (בשיתוף החוג לספרות עברית).

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א')

תואר ראשון בחוגי היסטוריה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בחוגים אחרים שסיימו בציון 80 ומעלה, ידרשו בלימודי השלמות בהתאם להחלטת ועדת הקבלה של החוג. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

 לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב')

תואר ראשון בחוגי היסטוריה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 76 ומעלה.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בחוגים אחרים שסיימו בציון 76 ומעלה, ידרשו בלימודי השלמות בהתאם להחלטת ועדת הקבלה של החוג. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. במהלך הלימודים תלמדו שפה זרה ברמה א׳ ו-ב׳. מלימודים אלה פטורים סטודנטים וסטודנטיות שיוכיחו בבדיקה ידיעה בשפה זרה. לימודי השפה הזרה אינם נחשבים בשקלול הציונים. ניתן להכיר במחצית מהם כקורסי בחירה בתוכנית הלימודים, וזאת בתאום עם מנחה התזה.

מסלול ב' עם בחינת גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. בסיום הלימודים לאחר הגשת כל העבודות וקבלת כל הציונים, ישנה בחינת גמר מסכמת. 

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר ראשון במחשבת ישראל
תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים בקהילות היהודיות ברחבי תבל: תשמשו כמורי ומורות דרך, תנחילו את עומק הדעת היהודי ותנתבו שיח עכשווי ורלוונטי סביב הזהות ומורשת עמנו. יכולתכם לגשר בין המסורת לבין השאלות המורכבות של היום תהפוך אתכם למקור השראה מוערך. במגזר התרבות והתקשורת, תובילו את השיח התרבותי בפרשנות היצירה היהודית דרך העתים. בספריכם, במוזיאונים ובתקשורת, תספקו קריאות חדשניות למקורות קדומים ועתיקים וזרע של השראה לקולות תרבותיים יצירתיים ומגוונים.

בעולמות החינוך והרוח, יכולתכם לשלב ביקורתיות, עומק והבנה היסטורית עם נגישות ויצירתיות, תעזור לכך בתפקידי חינוך והדרכה. ככאלה, תיצרו תוכניות לימודים מקיפות ומתקדמות לחינוך יהודי עשיר ומשמעותי עבור הדורות הבאים. ובזירה הציבורית והממשלתית, יכולתכם לספק ראיה רחבה והקשרים היסטוריים תעזור לכם בייעוץ אסטרטגי בסוגיות לאומיות הנוגעות לזהות ומדיניות תרבותית.