לימודי תואר שני בלקויות למידה
-
אודות
-
מלגות
-
תנאי קבלה
-
מסלולי הלימודים
-
אחרי התואר
המחלקה ללקויות למידה מציעה מסע מרתק אל עומק המוח הלומד. זוהי הזדמנות ייחודית להפוך את התשוקה להבנת תהליכי למידה למקצוע מספק ומשמעותי. התוכניות מתמקדות בהבנה מעמיקה של אתגרים כמו דיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעות קשב וריכוז ומגוון לקויות למידה נוספות.
במהלך הלימודים, תחקרו ותפתחו גישות חדשניות להתמודדות עם קשיי קריאה, כתיבה וחשבון. הם לומדים לא רק להבין את האתגרים, אלא גם ליצור פתרונות מהפכניים שמשנים חיים.
תוכניות הלימודים מעמיקות בתהליכי עיבוד מידע במוח, חוקרות כיצד שפה ומתמטיקה מעובדות אצל לומדים עם לקויות, ומפתחות כלים חדשניים להערכה וטיפול. כל קורס מהווה צוהר חדש לעולם המרתק של הקוגניציה והלמידה.
הסטודנטים והסטודנטיות מצטרפים לקהילה תוססת של חוקרים, מאבחנים ומטפלים המובילים את השינוי בתחום לקויות הלמידה. יחד הם מפתחים גישות חדשות, משפרים את איכות החיים של מתמודדים עם לקויות למידה, ומעצבים מחדש את עתיד החינוך והטיפול.
המחלקה מכשירה את הדור הבא של מומחים בתחום, אלה שיאירו את הדרך עבור אלפי לומדים. זוהי הזדמנות להיות חלק מבניית עולם שבו כל אדם יכול ללמוד, להצליח ולממש את הפוטנציאל הטמון בו.
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג’ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א’.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
לקבלה לתוכנית התמחות באבחון וטיפול ילדים ומבוגרים (מסלולים עם וללא תזה)
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה, 80 ומעלה בכל חוג.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ קורות חיים
∙ שתי המלצות לפי טופס זה (על ההמלצות להישלח ישירות ע”י כותב ההמלצה) על ההמלצות להתייחס הן ליכולת האקדמית והן ליכולת הטיפולית של המועמדים. מפאת חיסיון, ההמלצות לא תועברנה לידי המועמדים.
דרישות נוספות:
∙ לתוכניות בשפה הערבית דרושה ידיעת השפה ברמת שפת אם
∙ ראיון אישי
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות המחלקה.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
לקבלה לתוכנית התמחות בקריאה ואוריינות (מסלולים עם וללא תזה)
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ תעודת הוראה ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחוץ לארץ המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, וניסיון במוסד חינוכי.
∙ מכתב של רקע אישי לבחירה בתוכנית
∙ קורות חיים
∙ המלצה מעובד/ת בכיר/ה ממוסד חינוכי
דרישות נוספות:
∙ לתוכניות בשפה הערבית דרושה ידיעת השפה ברמת שפת אם
∙ ראיון אישי
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות המחלקה.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
תוכנית ההתמחות באבחון וטיפול ילדים ומבוגרים: הלימודים מתמקדים הן באוכלוסיות תקינות והן באוכלוסיות בעלות לקויות או קשיים בתהליכי הלמידה השונים בקרב ילדים ומבוגרים. מטרת התוכנית ללקויי למידה להכשיר מומחים למחקר, הוראה, אבחון וטיפול קבוצתי ופרטני ועבודה מערכתית בתחום לקויות הלמידה. ההתמחות היישומית נערכת בקליניקות באוניברסיטה ובמסגרות חינוכיות. ניתן ללמוד בתוכנית זו באחד מהמסלולים הבאים:
מסלול א’ עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 44 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, הסטודנטים והסטודנטיות ייעברו פרקטיקום (התנסות מעשית).
מסלול ב’ עם בחינת גמר/פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 52 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, הסטודנטים והסטודנטיות ייעברו פרקטיקום (התנסות מעשית).
*תוכנית זאת קיימת גם בשפה הערבית
תוכנית ההתמחות בקריאה ואוריינות: התוכנית שואפת ליצור מקצוע של מומחה לקריאה ואוריינות בקרב מורים בעלי ניסיון המעוניינים להיחשף למודל התגובה להתערבות בתחום האוריינות ולקבל הכשרה מעשית יישומית מבוססת תיאוריה ומחקר. ניתן ללמוד בתוכנית זו באחד מהמסלולים הבאים:
מסלול א’ עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, הסטודנטים והסטודנטיות ייעברו פרקטיקום (התנסות מעשית).
מסלול ב’ עם בחינת גמר/פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 44 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, הסטודנטים והסטודנטיות ייעברו פרקטיקום (התנסות מעשית).
*תוכנית זאת קיימת גם בשפה הערבית
תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית
תואר שני במוח ולמידה
תואר שני בלקויות למידה – תוכנית בינתחומית בקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה – תוכנית משותפת למחלקה ללקויות למידה ולמחלקה לחינוך מתמטי
עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים בתחום המומחיות שלכם בלקויות למידה. התואר השני יכין אתכם לתפקידים מקצועיים ומשמעותיים במוסדות חינוך, מרכזי תמיכה וליווי ומוסדות ציבוריים ופרטיים. תוכלו להשתלב בתפקידים בכירים כמו ייעוץ חינוכי בתחום הלקויות למידה, אבחון קליני, מומחיות בתמיכה לימודית והנחיית תוכניות התערבות אישיות וקבוצתיות. עבודתכם תכלול הערכה וטיפול בסטודנטים ותלמידים עם לקויות למידה, פיתוח תוכניות לימוד מותאמות והדרכה לצוותים חינוכיים על שיטות הוראה ותמיכה אפקטיביות.
בנוסף, התואר השני יפתח בפניכם אפשרויות לקריירה במחקר ופיתוח בתחום הלקויות למידה. תוכלו להשתלב בפרויקטים מחקריים, לפתח ולהעריך שיטות חדשניות לאבחון וטיפול.