לימודי תואר שני בלימודי תרבות

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בלימודי תרבות | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

התוכנית לתואר שני בלימודי תרבות מזמינה אותך לצאת למסע חובק תרבות, עם דגש מיוחד על גישות ביקורתיות העוסקות במגוון היבטים של התרבות המערבית.

בלב התוכנית שלנו עומד העיסוק ביחסי הגומלין בין מחקר תיאורטי לחיי התרבות. קשר זה בא לידי ביטוי לא רק בתכני הלימודים שלנו – הכוללים התנסויות מעשיות וסיורים מודרכים – אלא גם בחוויית לימודים תוססת, אירועים ופעילויות לאורך שנת הלימודים.

אנחנו מציעים לך הזדמנות להתעמק בדקויות ולהיחשף לתובנות הפורצות את גבולות הכיתה. העשייה בשטח, בפרקטיקום ובסיורים המרתקים, משלימים את הבסיס התיאורטי, ויוצרים סביבת למידה סוחפת ודינמית.

לימודי המוסמך לתואר בלימודי תרבות מציעים מסלול עם תזה ומסלול ללא תזה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

בעלי.ות תואר ראשון:
ציון משוקלל של 80 לפחות בתואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובחו"ל מכל תחומי הידע, וראיון אישי.
קבלה לתוכנית במקרים חריגים תתבצע במסגרת ועדת החוג, בהתאם להנחיות הרשות ללימודים מתקדמים. במידה ונדרשים לימודי השלמה, הם לא יכללו במסגרת מניין השש"ס לתואר.

למי שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של התואר.

מועמדים.ות מאוניברסיטאות בחו"ל או ששפת הלימוד אינה עברית:
עמידה בבחינת ידע בעברית (יע"ל) בציון 120 לפחות כתנאי לתחילת התואר.

תואר שני מסלול א' (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית תזה)
משך הלימודים במסלול א', כולל הגשת עבודת גמר מחקרית, לא יארך יותר משלוש שנים. תוכנית הלימודים כוללת 36 שש"ס: 12 שש"ס חובה ו-16 שש"ס בחירה. היקפה של התזה ישלים את סך השש"ס. במסלול זה חובה לכתוב שתי עבודות סמינריוניות ותזה, חובת נוכחות בסמינר מחלקתי.

תואר שני מסלול ב' (עם בחינת גמר בכתב ובע"פ)
משך הלימודים במסלול ב', כולל הגשת עבודת גמר מחקרית, לא יארך יותר משלוש שנים. תוכנית הלימודים תכלול 36 שש"ס: 12 שש"ס חובה ו-24 שש"ס בחירה. במסלול זה חובה לכתוב 2 עבודות סמינריוניות ולעמוד בבחינת גמר. חובת נוכחות בסמינר מחלקתי. 

לימודי התואר מפתחים מיומנויות מבוקשות בשוק העבודה: חשיבה יצירתית, כישורי מחקר וכתיבה, ומבט ביקורתי על תופעות חברתיות ותרבותיות. עם סיום לימודיכם תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו ותשתלבו בתפקידים מגוונים ומשפיעים בשדה התרבות במקצועות כגון ניהול תוכן, הפקה, שיווק ויחסי ציבור. נשות ואנשי חינוך יכולים להשתלב בניהול סל תרבות ובתכנון פעילויות תרבות במערכת החינוך. כמו כן, התוכנית מעניקה הכשרה מתקדמת במחקר עיוני ומעודדת את הבוגרים והבוגרות להמשיך ולפתח קריירה אקדמית.