לימודי תואר שני בתולדות האמנות

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה | שלוש שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בתולדות האמנות | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

כאן נפגשים בכל יום אמנים ואנשי אקדמיה, מחקר ותרבות, כדי להבין לעומק את התרבות של האמנות, והשפעתה על החיים של כולנו.

בין נושאי הלימוד העיקריים אפשר למצוא את אמנות המערב ואמנות המזרח (והמתח ביניהם); ניתוח מעמיק של יצירות אמנות ידועות וידועות פחות; הבנת אירועים היסטוריים והשפעתם והרבה הרבה פרשנות אישית, ראש פתוח ויצירתיות חסרת גבולות.

החוג מציע כלים לפיתוח כושר הבחנה חזותי והרגלי חשיבה ביקורתית, בתוכנית ייעודית לאנשים עובדים שמאפשרת גמישות וניהול חיי עבודה לצד לימודים.

סגל המרצים מונה את אנשי האקדמיה הטובים בישראל, המלווה את הסטודנטים צעד אחר צעד, להבנה עמוקה ורחבה של עולמות האמנות, התרבות המולידה אותם וכיצד כל זה משפיע על תהליכים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

בעלי.ות תואר ראשון:

  • תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל, בתחום תולדות האמנות בציון 80 ומעלה, ובחוג השני 76 ומעלה.
  • ניתן לעבור ממסלול א' למסלול ב' ולהיפך, בתנאי שהסטודנטים מצהירים בכתב על כוונתם לעבור מסלול ליו"ר הועדה לתארים מתקדמים ולמזכירות החוג עד לסוף סמסטר ב' של שנת הלימודים הראשונה. בכל מקרה, הועדה לתארים מתקדמים תאשר לימודים במסלול א' על-פי ההישגים בשנת הלימודים הראשונה.
  • החוג אינו מתחייב לקבל את כל מי שעומדים בתנאי הקבלה.

מועמדים.ות שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של התואר.

לימודי השלמות:
הועדה לתארים מתקדמים של החוג לתולדות האמנות תקבע לכל סטודנט וסטודנטית את מערכת לימודי ההשלמה, בכפוף לתקנון לימודי התואר השני, ובהתאם ללימודים האקדמיים של הסטודנטים בתואר הראשון.

  • בוגרי חוגים אחרים ובוגרי אמנות יצירה במסלול דו-חוגי ידרשו להשלים קורסים בתולדות האמנות. משך לימודי ההשלמה לא יותר משנה.

*הועדה לתארים מתקדמים של החוג לתולדות האמנות אינה מתחייבת לקבל ללימודים מן המניין מועמדים שנרשמו ללימודי השלמות.

מועמדים.ות מאוניברסיטאות בחו"ל או ששפת הלימוד אינה עברית, הרשות ללימודים מתקדמים תשקול לחייב עמידה בבחינה GRE >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה) – היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 ששס. הסטודנטים במסלול זה יגישו במשך לימודיהם שתי עבודות סמינריוניות.

  • לימודי שפה זרה בהתאם לשיקול מנחה התזה. הוועדה החוגית ללימודי תואר שני תוכל להכיר במחצית מלימודי השפה הזרה כקורסי בחירה בתכנית הלימודים של הסטודנטים.
  • על הסטודנטים לנכוח ב-8 אירועים אקדמיים של ביה"ס להיסטוריה במשך שנתיים. האירועים כוללים הרצאות אורח, ימי עיון, כנסים וסמינרים חוגיים.

מסלול ב' עם בחינת גמר (ללא תזה) – היקף הלימודים במסלול זה הוא 38 ששס, הסטודנטים במסלול זה יגישו במשך לימודיהם שלוש עבודות סמינריוניות וחובת שמיעה בסמינריון נוסף. בסיום הלימודים לאחר הגשת כל העבודות וקבלת כל הציונים, יצטרכו הסטודנטים לגשת לבחינת גמר מסכמת. 
*סטודנטים במסלול זה פטורים מחובת שפה זרה שנייה.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בחוג לאמנות יצירה

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים מרכזיים בעולם התרבות והאמנות: חלקכם יובילו כאוצרים ומנהלים בגלריות, מוזיאונים ובתי מכירות פומביות יוקרתיים, תוך אצירה, הפקה והנחיית תערוכות מרשימות. אחרים יעסקו בתחומי התיירות והשיווק של אתרי מורשת ופנינות תרבות ברחבי העולם, או יהפכו לעיתונאים, כתבים ומבקרי אמנות מובילים בכלי תקשורת מרכזיים. חלק מכם ימשיך את הדרך האקדמית לתארים מתקדמים כחוקרים במחקר האמנות והתרבות באוניברסיטאות ובמכוני מחקר בינלאומיים, או כמרצים ומרצות במחלקות לתולדות האמנות במוסדות להשכלה גבוהה המובילים. יועצי אמנות, אוצרים עצמאיים ויזמים יספקו שירותי ייעוץ ותכנון לאספנים ולחברות להשקעה באמנות.  חלק ממכם יבחרו להשפיע על דור העתיד בתחום החינוך, כמורים לאמנות בבתי הספר ובתוכניות חינוך בלתי פורמליות, תוך הובלת יוזמות חדשניות להעצמת החשיבה היצירתית. כך או אחרת, בוגרינו מהווים גשר בין העבר לעתיד, משלבים חוכמת דורות בידע חדשני ומעצבים את עולמנו התרבותי.