לימודי תואר שני בפקולטה לחינוך עם התמחות בלמידה, מוח וחינוך
-
אודות
-
מלגות
-
תנאי קבלה
-
מסלולי הלימודים
-
אחרי התואר
תוכנית ההתמחות משלבת בין שלושה תחומי מומחיות חיוניים: (1) מדע מוח והעצב (neuroscience), (2) חינוך, פדגוגיה ודידקטיקה, (3) פסיכולוגיה (פסיכולוגיה התפתחותית, חינוכית, קוגניטיבית, נוירופסיכולוגיה ופסיכולוגיה ביולוגית).
שילוב זה מאפשר להציע הבנה מקיפה של האופן שבו למידה מתרחשת במוח האנושי והשלכותיה על החינוך.
תוכנית ההתמחות מתקיימת ב-4 חוגים:
∙ חינוך מיוחד עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
∙ חינוך מתמטי עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
∙ ייעוץ והתפתחות האדם – התפתחות בגיל הרך עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
∙ מדעי הלמידה וההוראה – חקר החינוך האלטרנטיבי עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
במסגרת התוכנית, נעמיק בהבנת פרקטיקות מחקר ופדגוגיות בצומת של חינוך, מדעי המוח ופסיכולוגיה, המותאמות לתחומי העניין בתחום המיקוד שבחרת בין אם זה חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, חינוך מתמטי או למידה והוראת מדעים.
התוכנית שמה דגש על שילוב פרקטיקה, ומציידת במיומנויות יישום תובנות ממדעי המוח בהקשרים החינוכיים. למשל, עולות שאלות כיצד התגליות האחרונות בעולם מדעי המוח, משפיעות על תהליכי הלמידה והחינוך ולהפך – כיצד פרקטיקות חדשניות בחינוך משפיעות על אופני החשיבה. מכאן, קצרה הדרך ליצירת אסטרטגיות הוראה יעילות ופורצות דרך, כשהן מגובות במחקר וראיות.
קהילת הלומדים בתוכנית הייחודית מורכבת מאנשי חינוך ואנשי מקצוע החולקים את התשוקה ללמידה מתוך סקרנות ופתיחת אופקים.
ביחד, מתעצבת תפיסת עולם חינוכית חדשה, המשלבת תובנות מעולם החינוך, מדעי המוח והקוגניציה שמתגבשת יחד ללמידה טובה יותר בעתיד.
ההתמחות מיועדת לאנשי חינוך, אנשי טיפול, צוותי הוראה, יועצים, פסיכולוגים, מרפאים בדיבור, מרפאים בעיסוק ועוד.
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג’ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א’.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
לקבלה למסלולים עם תזה וללא תזה (מסלולים א’ ו-ב’)
תנאי קבלה לכל המועמדים ומועמדות:
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
חינוך מיוחד עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה ו-80 ומעלה בכל חוג (לאלה שלמדו במתכונת דו-חוגית).
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ קורות חיים
∙ שתי המלצות אחת אקדמאית ואחת מקצועית שיועברו על ידי הממליצים ישירות לחוג
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
חינוך מתמטי עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
תואר ראשון בחינוך וחינוך מתמטי, תואר ראשון בהוראה והוראת מתמטיקה או מדעים, מקצועות עתירי מתמטיקה, ופסיכולוגיה עם עניין בקוגניציה מוח וחינוך מתמטי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה וציון ממוצע של 76 ומעלה בקורסים במתמטיקה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ מילוי נספח מספר 5 – שאלון אישי
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
∙ מבחן כניסה באנגלית בציון של 75 ומעלה
ייעוץ והתפתחות האדם התפתחות בגיל הרך עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
תואר ראשון בתחומי החינוך או מדעי ההתנהגות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 85 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ נספח 6 א’
∙ תמונת פספורט
∙ קורות חיים
∙ שתי המלצות אחת אקדמאית ואחת מקצועית שיועברו על ידי הממליצים ישירות לחוג
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
∙ מבחן כניסה באנגלית בציון של 75 ומעלה
מדעי הלמידה וההוראה חקר החינוך האלטרנטיבי עם התמחות בלמידה מוח וחינוך
תואר ראשון בחינוך ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה ו-80 ומעלה בכל חוג (לאלה שלמדו במתכונת דו-חוגית).
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ קורות חיים
∙ מכתב אישי המעיד על זיקה לתחום
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
החוג לחינוך מיוחד:
התוכנית מציעה שני מסלולים: במסלול עם תזה (מסלול א’) יש להשלים 36 שעות שבועיות סמסטריאליות בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 2 סמינריונים) ושנה שלישית מיועדת לכתיבת התיזה. במסלול ללא תזה יש להשלים 44 שש″ס בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 2 סמינריונים) ובתום הלימודים מתקיים מבחן גמר.
החוג לחינוך מתמטי:
התוכנית מציעה שני מסלולים: מסלול א’ בהיקף של 32 שעות שבועיות סמסטריאליות עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (בהיקף 4 שש″ס) סך הכול 36 שש″ס, ומסלול ב’ בהיקף של 40 שש″ס עם כתיבת פרויקט גמר.
החוג לייעוץ והתפתחות האדם:
התוכנית מציעה שני מסלולים מסלול א’ בהיקף של 32 שעות שבועיות סמסטריאליות עם כתיבת עבודת גמר מחקרית. סך הכול 36 שעות סמסטריאליות. מסלול ב’ בהיקף של 40 שעות שבועיות סמסטריאליות עם כתיבת פרויקט גמר.
החוג למדעי הלמידה וההוראה:
התוכנית מציעה שני מסלולים מסלול א’ בהיקף של 36 שעות שבועיות סמסטריאליות עם כתיבת עבודת גמר מחקרית. מסלול ב’ בהיקף של 36 שש″ס עם כתיבת פרויקט גמר. בסיום המסלול תקבלו תעודת סיום תואר שני בחקר החינוך האלטרנטיבי עם התמחות בלמידה, מוח וחינוך.
תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בייעוץ והתפתחות האדם
תואר שני במדעי הלמידה וההוראה
תואר שני בחינוך מיוחד
תואר שני בחינוך מתמטי
תואר ראשון בייעוץ והתפתחות האדם
תואר ראשון במדעי הלמידה וההוראה
תואר ראשון בחינוך מיוחד
עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו: תהוו כוח מוביל בקרב צוותי ההוראה והמנהיגות החינוכית, תנחילו גישות חדשניות בהוראה, תפתחו תוכניות לימודים ותיישמו שיטות הוראה מבוססות מחקר המתבססות על תובנות מתחום מדעי ההתנהגות והמוח. כמומחים ומומחיות ליעוץ חינוכי ופסיכו-פדגוגיה, תלוו תלמידים במסלולי לימוד מותאמים אישית על פי צרכיהם הקוגניטיביים והרגשיים. תשתלבו בתחומי נוירו-חינוך וקוגניציה, תטמיעו גישות ותכניות לימודים מבוססות מחקר אמפירי, הממקסמות את הפוטנציאל הקוגניטיבי והרגשי של התלמידים ומעצבות מחדש את חווית הלמידה.
עם כניסתכם לשורות הטכנולוגיה החינוכית החדשנית, תובילו בפיתוח יישומים ופלטפורמות לימודיות אדפטיביות, המנצלות את הידע העדכני בדבר אופני הלמידה והזיכרון לטובת חוויה דיגיטלית אופטימלית לכל לומד. עם הכלים הייחודיים שתרכשו, תהוו כוח מרכזי בחידוש פני החינוך, המדע והטכנולוגיה דרך יישום גישות חדשניות המכבדות את הדינמיקה הקוגניטיבית של כל לומד וזורעות את זרעי השינוי בדרך שבה אנו תופסים ומעצבים את תהליכי ההוראה והלמידה.