מבחן אדפטיבי ממוחשב המותאם לרמתו של הנבחנים וכולו בשפה האנגלית. מועמדים.ות בוגרי.ות אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי.ות אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינה זו כתנאי לקבלתם.
.מבחן של המרכז הארצי לבחינות והערכה שמטרתו לקבוע את רמתך באנגלית והוא מיועד למועמדים שלא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית ו/או רוצים לשפר את רמת האנגלית שלהם לאחר הבחינה
דרך אפיק זה ישנה אפשרות להתקבל בלי ציון בבחינה הפסיכומטרית ובחלק מהמקרים גם ללא בגרות מלאה
מועמדים בעלי תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייבים לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה. כל חוג יקבע אם הסטודנטים יעמדו בבחינה זו כתנאי לקבלתם ללימודיהם, או יקבע את מועד ביצועה תוך כדי לימודיהם כתנאי לזכאות לתואר. בדיקה זו אינה חלה על תוכניות ששפת ההוראה בהן אינה עברית.
מתכונת לימודים המאפשרת לך לחקור ולהעמיק בשתי תוכניות לימוד/שני חוגים שונים. על מנת להשלים תואר יש ללמוד בשתי תוכניות לימוד ולעמוד בתנאי הקבלה של כל אחת מהן בנפרד.
מתכונת לימודים המאפשרת לך לחקור ולהעמיק בתוכנית אחת בלבד. בהרבה מהתוכניות יש אפשרות להרחיב את האופקים בעזרת קורסי העשרה שלא בתחום הנלמד.
טווח ציונים משוקלל בו קבלתך לאוניברסיטה ניתנת לשיקול הדעת של החוג אליו נרשמת. במידת הצורך תיערך ועדת חריגים בה ישקלו את המועמדות שלך.
מועמדים שיתקבלו ברמה זו מחויבים להגיע לרמת בסיסי עד לסוף שנה א'. למידע נוסף
מבחן של המרכז הארצי לבחינות והערכה שמטרתו לקבוע את רמתך בעברית והוא מיועד למועמדים שלא למדו השכלה תיכונית בשפה העברית או לא דוברים עברית כשפת אם או מועמדים אשר לא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה העברית שעל פיו התקבלו ללימודים.
1. בגרות 2. רמת אנגלית 3. רמת עברית
מסלול מיוחד בו הקבלה מתאפשרת בדרך-כלל ללא צורך בציון בבחינה הפסיכומטרית ולפי דרישות שנקבעו בחוג. במסלול זה נדרש מהסטודנטים לעבור מספר קורסים במהלך הסמסטר הראשון בשנת הלימודים הראשונה, ובסף ציונים מסוים אשר נקבע ע"י החוג. הצלחה בסמסטר זה תאפשר קבלה ללימודי תואר בסמסטר העוקב, עם כל נקודות הזכות שנצברו.
מעמד בו הסטודנטים חייבים לעמוד בדרישה כלשהי עד לתאריך שנקבע להם לכך. דרישה זאת מצויינת בעת הקבלה ללימודים. עמידה בדרישה במועד תעביר את הסטודנטים למעמד של סטודנטים "מן המניין". אי עמידה בדרישה על-פי המועד שנקבע מראש, לא תאפשר התקדמות בלימודים.
נקודות זכות. כמעט כל קורס שנלמד מזכה את הסטודנטים בנקודות זכות, מספר הנקודות מייצג את היקף הקורס, סך-כל הנקודות מהווה מדד כמותי להתקדמות של הסטודנטים לקראת השלמת הלימודים לתואר אקדמי.
שקלול של ממוצע הבגרות (כולל בונוסים) עם ציון בחינת הפסיכומטרי לחישוב הציון המשוקלל.
 
בחינת הכניסה הפסיכומטרית לאוניברסיטאות היא כלי לחיזוי סיכויי ההצלחה בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה. הבחינה משמשת למיון המועמדים המבקשים להתקבל לצד בחינת הבגרות וכלי הערכה אחרים
באוניברסיטת חיפה ישנן מספר מכינות שמטרתן להכין את המועמדים למעבר תנאי הקבלה לחוגים השונים. קבלה ישירה לתואר דרך המכינה אפשרית כמעט לכל תוכניות הלימוד.
רמת האנגלית נקבעת על סמך הציון בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או על סמך בחינת מיון באנגלית אמירנ.ט (האוניברסיטה מתחשבת בציון הגבוה ביותר מבין כל הציונים שבידך). האוניברסיטה תמשיך לקבל ציונים מהעבר של בחינות אמי"ר/אמיר"ם שכבר לא מתקיימות. למידע נוסף
הלימודים באוניברסיטה מחייבים ידיעת השפה העברית ומועמדים אשר שפת ההוראה בבית ספרם לא היתה עברית מחויבים, בבחינת ידע בעברית (יעלנ.ט). על מנת להגיע לרמת פטור בעברית יש לקבל ציון של 120 לפחות. בחוגים מסוימים, ניתן להתקבל על תנאי עם ציון נמוך יותר. פטורים מחובה זו – מועמדים אשר נבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה העברית שעל פיו התקבלו ללימודים או בעלי דיפלומה של הנדסאי שעמדו בבחינת רישוי ממשלתית בשפה העברית ולימודיהם בבית הספר להנדסאים היו בעברית. למידע נוסף
שעות שבועיות סמסטריאליות שצוברים בקורסים לאורך התואר השני כדי להיות זכאים לתואר. אפשר להשוות את מושג זה לנקודות זכות בתואר ראשון.
עבודת גמר מחקרית