לימודי תואר שני בפסיכולוגיה מחקרית בדגש קוגניטיבי, חברתי ולימודי מוח

משך הלימודים: 2-3 שנים במסלול עם תזה | נלמד בקמפוס הכרמל | שם התואר: .M.A בפסיכולוגיה במגמה מחקרית | סטטוס הרשמה: ההרשמה נפתחה ב-11.02.2024 | אתר החוג

התוכנית לפסיכולוגיה מחקרית בדגש קוגניטיבי, חברתי ולימודי מוח (ק.ס.מ.) מספקת סביבה אינטלקטואלית תומכת ומעשירה למעוניינים ללמוד את תחומי הנוירוקוגניציה, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה חברתית.  

התוכנית מתמקדת בטיפוח נקודות מבט ושיטות אנליטיות העומדות בחזית המחקר הנוכחי והעתידי, תוך חשיפה לתוכן חדשני בפסיכולוגיה חברתית, נוירוקוגניציה ופסיכולוגיה קוגניטיבית.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף לקהילה אינטלקטואלית וחברתית התומכת בהתפתחות מקצועית וקידום הממשק בין הפסיכולוגיה, לקוגניציה ולמדעי המוח.

*חשוב להדגיש כי על פי החלטת מל"ג, סטודנטים וסטודנטיות שיסיימו תואר שני בתוכנית לימודים מחקרית לא יוכלו להתקבל להתמחות במשרד הבריאות.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א') בלבד

תהליך הקבלה מורכב משלושה שלבים:

שלב א': עמידה בתנאי הקבלה: לתוכנית שני מסלולי קבלה אפשריים:

מסלול קבלה 1:
תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי הקוגניציה או במדעי ההתנהגות עם מיקוד בפסיכולוגיה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. בציון ממוצע של 90 ומעלה עם ציון ממוצע של 80 ומעלה בחוג השני (במידה ולמדתם במתכונת דו-חוגית).

מסלול קבלה 2:
תואר ראשון במדעים מדויקים/מדעי המחשב/מדעי הרפואה/מדעי החיים/מדעי החברה בציון ממוצע של 80 ומעלה. קבלה דרך מסלול זה כפופה לאישור הוועדה החוגית ללימודי תואר שני.

לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון במדעי הקוגניציה/מדעים מדויקים/מדעי המחשב/מדעי הרפואה/מדעי החיים/מדעי החברה נדרשים ללימודי השלמה. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.

שלב ב': ריאיון
ריאיון על ידי 2 חברי וחברות סגל. מטרת הריאיון היא הכרת המועמדים, לוודא התאמה לתוכנית, מיפוי ראשוני של תוכנית קורסי השלמות, וזיהוי של אפיקי הנחיה פוטנציאליים.

שלב ג'- בחירת מנחה וקבלת אישור
התוכנית מעודדת התקשרות בין המועמדים ומועמדות למנחה פוטנציאלי מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה עוד לפני תחילת הלימודים. לכן, יש ליצור קשר עם מנחה ולקבל אישור הנחייה.

מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה. אך נדרשים ל:
∙ צבירת נקודות זכות בסך שני שליש מהנדרש לתואר הראשון.
∙ אישור ציונים רשמי. האישור חייב לכלול את כל הציונים, כולל סמסטר א' של שנה"ל האחרונה וכן אישור על החובות שנותרו לסיום התואר.
∙ הלומדים במסלול דו-חוגי: ממוצע ציונים משוקלל זמני נפרד עבור קורסי פסיכולוגיה וממוצע עבור החוג השני.
∙ הלומדים במסלול חד-חוגי: ממוצע ציונים זמני נפרד עבור קורסי פסיכולוגיה. כמו כן, נדרש ציון ממוצע של קורסים שאינם בפסיכולוגיה.
∙ סיום כל החובות להשלמת הב.א. עד למועד הרישום לקורסים (לא כולל ציון על עבודות שיוגשו עד תחילת שנת הלימודים).

דרישות חובה נוספות:
העלאת מסמכים לאתר המיועד (הוראות מפורטות לכל מסמך >>
∙ גיליון ציונים של פסיכולוגיה (כולל ממוצע משוקלל זמני)
∙ גיליון ציונים של התחומים האחרים
∙ זכאות לתואר (במידה וקיים)
∙ מסמך תיאור עצמי
∙ הצהרת כוונות מחקרית
∙ לפחות המלצה אקדמית אחת

מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13). העברת הציון עד תאריך 1.5.2024.

בקשות חריגות:
ניתן להגיש בקשות חריגות לראש התוכנית (ד"ר אסף קרון – akron@psy.haifa.ac.il).

*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 48 שעות שבועיות סמסטריאליות.

 תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בפסיכולוגיה
תואר שני בנוירופסיכולוגיה קלינית
תואר שני במוח ופסיכופתולוגיה

עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו ותשתלבו בתפקידים מגוונים. במסגרת המחקר האקדמי והאוניברסיטאי, תוכלו לשמש כחוקרים ופוסט-דוקטורנטים במעבדות מחקר מובילות או כמרצים במוסדות להשכלה גבוהה בתחומי הפסיכולוגיה, המדעים הקוגניטיביים והמוח. בתעשיית ההיי-טק וחברות עסקיות, הדרך פתוחה בפניכם להשתלב כחוקרי UX (חווית משתמש), כמנתחי התנהגות משתמש, כמפתחי טכנולוגיות למדידת תהליכים קוגניטיביים או כמומחים להטמעת מוצרים וממשקים על בסיס מדעי ההתנהגות. כמו כן, תוכלו למצוא את עצמכם כחוקרים במכוני מחקר פסיכולוגיים ונוירולוגיים פרטיים, כיועצים במכוני מחקר שוק ולקוחות של חברות טכנולוגיה, או כעובדים במכונים לאבחון והערכה פסיכולוגית וקוגניטיבית. במגזר הממשלתי והציבורי, תשמשו כעובדים במשרדי ממשלה, כיועצים למדיניות בתחומים כגון בריאות, חינוך ורווחה, או כחוקרים בגופים ממשלתיים למחקר ופיתוח נוירוקוגניטיבי.